لوازم خانگی زیمنس بهتر است یا لوازم خانگی بوش ؟

لست سکند

زیمنس، برخاسته از آلمانِ 1847، از دوران پادشاهی پروس تا کنون زنده است؛ این برند جهانی روزهای تولید تجهیزات مخابراتی را از سرگذرانده، دو جنگ جهانی را تجربه کرده، لوازم خانگی تولید کرده است و در تامین تجهیزات ریلی نیز دستی بر آتش دارد.

به گزارش کاماپرس، زیمنس حالا، در حالی که امروز 174 ساله می‌شود، با اینکه رقبای بسیاری دارد اما هنوز نمادی از اعتماد و کیفیت است. به همین بهانه در ادامه این مطلب، ماشین لباسشویی و یخچال زیمنس را در کنار دیگر یارِ آلمانی‌شان یعنی «بوش» قرار دادیم تا ببینیم در دنیای لوازم خانگی، انتخاب کدام برند برای ایرانی‌ها به صرفه‌تر است؛

ماشین لباسشویی های زیمنس ؛ ظاهری منحصر به فرد

اینکه زیمنس یک برند بین المللی است، ممکن است این نگرانی را ایجاد کند که محصولات زیمنس و قطعات آن‌ها در کجا تولید می‌شوند؟ محصولی که به دست ما می‌رسد از کدام کارخانه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که حداقل ماشین لباسشویی‌های زیمنس در خود آلمان یا لهستان تولید می‌شوند و جالب‌تر اینکه قطعاتشان ساخت کارخانه مرکزی زیمنس است.

آنچه ماشین لباسشویی‌های زیمنس را از بقیه برندها متمایز می‌کند، طراحی زیبای آن‌ها است. زیمنس هیچگاه دست از ارتقای ظاهر ماشین‌لباسشویی‌هایش برنمی‌دارد و مشتریانی که به زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهند می‌توانند با خیال راحت به سراغ محصولات زیمنس به خصوص لباسشویی‌هایش بروند.

راز آسمان پایتخت

اما گذشته از طراحی ظاهر تکرارنشدنی ماشین لباسشویی‌های زیمنس که با گذر سال‌ها همچنان زیبا می‌مانند، قطعات آن‌ هم در گذر زمان کیفیت خود را حفظ می‌کنند؛ انگار فرسودگی در کار این قطعات نیست چراکه باکیفیت‌ترین قطعات صنعتی در این ماشین لباسشویی ها جای گرفته‌اند.

اما تنوع کم ماشین لباسشویی های زیمنس، عدم حضور پرچمداران این برند در ایران به علاوه قیمت گران و کمیاب بودن آن‌ها باعث شده است تا مصرف‌کنندگان به انتخاب‌های دیگری همچون بوش نیز فکر کنند. به همین جهت، برشمردن ویژگی‌های لباسشویی های بوش نیز به ما کمک می‌کند؛

ارزان ترین ماشین لباسشویی بوش

بوش هم مانند زیمنس، زیست خود را در سال 1886 در آلمان آغاز کرد و در سال 1933 پا به عرصه تولید لوازم خانگی گذاشت. 25 سال بعد، بوش موفق به تولید اولین لباسشویی تمام اتوماتیک شد و تا کنون به پیموندن این مسیر ادامه داده است. آنچه برند بوش را محبوب می‌کند ثبت محصولاتی با کمترین مصرف انرژی است. اما لباسشویی‌های بوش دیگر چه مزایایی دارند؟

لباسشویی های بوش را می‌توان در دسته ماشین لباسشویی های کم صدا و بدون لرزش بر شمرد. این ماشین لباسشویی‌ها هنگام شستشو کمترین میزان صدا را تولید می‌کنند. همچنین همانطور که پیش‌تر گفته شد، ماشین لباسشویی‌های بوش آب و برق را نیز در کمترین میزان ممکن به مصرف می‌رساند.

شاید بد نباشد زمانی که صحبت از لباسشویی‌های بوش به میان می‌آید، ارزان‌ترین مدل موجودش را نیز معرفی کنیم.

در حال حاضر ارزان‌ترین ماشین لباسشویی بوش، ماشین 7 کیلویی مدل 20170GC است. قیمت این لباسشویی در مهرماه 1400، 12 میلیون و 500 هزار تومان برآورد می‌شود. این بوش ارزان دیگی با ظرفیت 7 کیلوگرم دارد و به سیستم واریو پرفکت مجهز است؛ این همان چیزی است که مصرف را بهینه می‌کند. همچنین این لباسشویی به تکنولوژی‌های: تشخیص بار نامتوازن، تشخیص وجود کف در لباس و همچنین محافظت چندگانه از لباس در برابر فرسایش آب مجهز است.

به طور کلی، تنوع لباسشویی های بوش در ایران بیشتر است؛ با وجود تعطیلی نمایندگی برندهای خارجی در ایران همچنان میزان اندکی خدمات پس از فروش را پوشش می‌دهد، اما زیمنس و بوش در دنیای لباسشویی‌ها اگر اصل باشند، از لحاظ کیفیت تقریبا برابراند.

یخچال های زیمنس؛ تازگی مواد غذایی تا سه برابر بیشتر

زیمنس جدا از اینکه هوای لباس‌ها را دارد، برای مواد غذایی هم فکر کرده است؛ یخچال های زیمنس از باکیفیت‌ترین یخچال‌های جهان هستند. برچسب مصرف انرژی این یخچال‌های بادوام، به مصرف‌کنندگان جهت صرفه‌جویی در مصرف برق کمک می‌کند.

همچنین از دیگر مزایای این یخچال‌ها می‌توان به داشتن فضای کافی برای چیدن مواد غذایی اشاره کرد. یخچال های زیمنس بدنه‌ای مقاوم در برابر ضربه دارند و علاوه بر آن به سیستم بدون برفک و انجماد سریع مجهز شده اند. یعنی همه آنچه از یک یخچال انتظار می‌رود! صدای کم و تنوع در طرح و مدل نیز باعث رضایت خریداران آن‌ها شده است.

لوازم خانگی زیمنس، مجهز به سنسور «آی‌سنسوریک» هستند، یخچال‌فریزرهای این برند هم از این داستان جا نمانده‌اند. قابلیت جالب دیگر این یخچال‌ها «هایپر فرش» است، با این قابلیت میوه‌ها و سبزیجات در مدت زمان طولانی تازه باقی می‌مانند. در واقع مصرف‌کنندگان می‌توانند میزان رطوبت کشوی هایپرفرش را بسته به نوع مواد غذایی، تنظیم کنند؛ دکمه چرخشی این کشو کار را راحت‌تر کرده است.

همانطور که پیشتر گفته شد، نگران برفک‌ها نباشید، چراکه یخچال فریزرهای زیمنس به «نوفراست» مجهز شده اند و دیگر نیازی نیست هرچند وقت یکبار یخچال را یخ‌زدایی کنید. این همان چیزی است که مصرف انرژی یخچال را نیز پایین می‌آورد.

یخچال های کم مصرف بوش

بوش هم با یخچال‌هایش در مقابل زیمنس ایستاده ‌است؛ یخچال‌هایی فوق کم مصرف با برچسب مصرف انرژی A++ ! یخچال های بوش پس از کم‌مصرفی، در طراحی نیز زبانزد هستند. همچنین در این یخچال‌ها از کمپرسور اینورتر نیز استفاده شده است.

اما فارغ از این‌ها، این ویژگی سوپرکول – Super cool- است که یخچال‌های بوش را به یخچال‌هایی خاص تبدیل کرده است. این تکنولوژی زمانی وارد عمل می‌شود که دمای یخچال به دلیل گذاشتن غذای گرم، تغییر کند و عملکرد کمپرسور را تحت تاثیر خود قرار دهد. لازم به ذکر است که زمانی که سرعت کمپرسور زیاد شود، انرژی بیشتری مصرف می‌شود پس با این سوپر سیستم سرمایش، دمای یخچال به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

با یخچال فریزرهای بوش غذاها همیشه سالم و تازه می‌مانند چراکه این یخچال‌ها به سیستم حفاظتی ضد باکتری مجهز شده‌اند؛ تمام یخچال‌های بوش دارای عنصر طبیعی نقره در دیواره داخلی هستند که خاصیت طبیعی ضدباکتری دارد.

در نهایت اینکه، هم بوش و هم زیمنس دو غول صنعت آلمان هستند و شاید مقایسه آن‌ها در شرایط فعلی در داخل مرزهای ایران، محلی از اعراب نداشته باشد. چند سالی است که به دلیل تحریم‌ها این دو برند کمیاب شده‌اند، خدمات پس از فروش آن‌ها نیز تعریف چندانی ندارد. و بالتبع شرایط، محصولات تقلبی آن‌ها نیز زیاد شده است. به جای آن برندهای داخلی می‌درخشند که به نسبت شرایط دست کمی از خارجی‌ها ندارند. با این وجود دانستن ویژگی‌های لوازم خانگی از انواع برندها، ضمن توانایی تشخیص اصل از فیک، به ما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

مرتبط با : بوشزیمنس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “لوازم خانگی زیمنس بهتر است یا لوازم خانگی بوش ؟

  1. ازنوادگان باباطاهر گفته:

    بهتر که می توان گفت زیمنس آلمان اما بدترین آنها اجناس بنجل ایرانی با قطعات چینی است اما کره جنوبی زنده باشد و سلامت و افتخار است در آسیاخخخخهاها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز