قیمت مسکن در کرج،اصفهان،شیراز و 3 کلانشهر دیگر آماده ریزش است

لست سکند

اطلاعات استخراج شده از مقایسه تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن و 6 کلانشهر شامل کرج، اصفهان، شیراز، قم، مشهد و اهواز بیانگر این است که بازار مسکن در این کلانشهرها در مسیر اصلاح قیمت و ریزش قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن و سایر بازارهای مهم، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نوسان قیمت مسکن در تهران همیشه با فاصله زمانی نه چندان طولانی به کلانشهرهای دیگر کشور نیز سرایت می کند و در افزایش های بی سابقه ای که قیمت مسکن طی سال های اخیر تجربه کرد نیز این قاعده مشاهده می شد به طوری که بعد از جهشی که قیمت مسکن در سال 97 در تهران داشت به فاصله کوتاهی بازار مسکن در سایر شهرها نیز دچار تورم و گرانی شد و به عبارت دیگر  تورم و گرانی بازار مسکن در کلانشهرها با گرانی مسکن در تهران هماهنگ شد.

اکنون آمار و اطلاعات جدیدی منتشر شده که نشان می دهد بازار مسکن در تهران از چندماه پیش در حال سپری کردن فاز اصلاح قیمت است و بازار مسکن 6 کلانشهر نیز از این روند تبعیت می کنند.

خبرهای مهم و پربازدید را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

سقوط تورم نقطه‌به نقطه مسکن در 6 کلان‌شهر

روزنامه دنیای اقتصاد در این باره گزارشی منتشر کرده و در بخشی از این گزارش نوشته است؛  یافته‌های «دنیای اقتصاد» برپایه اطلاعات مربوط به تورم پنهان مسکن در شهریور ماه در تهران و 6 کلان‌شهر دیگر نشان می‌دهد، هم‌اکنون و همزمان با سقوط تورم نقطه‌ به نقطه مسکن در 6 کلان‌شهر، فاصله متعارف قیمت مسکن شهر تهران و این کلان‌شهرها تا حدودی احیا و بازتنظیم شده است.

سقوط تورم نقطه‌به نقطه مسکن در 6 کلان‌شهر اصفهان، شیراز، اهواز، قم، کرج و مشهد و حرکت بازار معاملات مسکن این کلان‌شهرها به سمت احیای رابطه از دست رفته قیمتی با تهران (نسبت میانگین قیمت مسکن تهران به میانگین قیمت مسکن در 6 کلان‌شهر) سناریوی احتمال توقف رشد قیمت مسکن در این کلان‌شهرها را پررنگ‌تر کرده است.

البته به دلیل حضور سرمایه‌گذارها و سفته‌بازها در بازار مسکن که کماکان و به دنبال یافتن پناهگاه امن و بدون ریسک برای سرمایه‌گذاری به این بازار ورود کرده‌اند، ممکن است عملیات کاهش قیمت اسمی مسکن در کلان‌شهرها صورت نگیرد اما به هر حال رصد شرایط نشان می‌دهد بازار این استعداد را دارد که در فاز اصلاح قیمتی قرار بگیرد.

مقایسه میانگین قیمت مسکن در 6 کلانشهر با قیمت مسکن در تهران

اطلاعات مربوط به مشخصات قیمتی فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن کلان‌شهرهای کشور نشان می‌دهد در حالی‌که میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران در شهریور ماه در فایل‌های ارائه شده به متقاضیان به محدوده 31 میلیون تومان رسید این میزان در کلان‌شهر کرج معادل 12 میلیون و900 هزار تومان بود.

میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در فایل‌های عرضه شده به بازار فروش مسکن در مشهد برابر 13 میلیون و800 هزار تومان، در اصفهان معادل 17 میلیون و800 هزار تومان، در شیراز برابر 15 میلیون و700 هزار تومان، در اهواز معادل 13 میلیون و در قم 14 میلیون تومان برآورد شده است.

میانگین قیمت مسکن در ماه‌ پاپانی تابستان امسال در این 6 کلان‌شهر با استناد به اطلاعات فایل‌های فروش مسکن در این شهرها معادل 15 میلیون و200 هزار تومان برآورد شده است که یک‌دوم میانگین قیمت مسکن شهر تهران است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن و سایر بازارهای مهم، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

15 دیدگاه برای “قیمت مسکن در کرج،اصفهان،شیراز و 3 کلانشهر دیگر آماده ریزش است

  1. اکبر گفته:

    وقتی دولت نخواهد بازار را کنترل کند گرانی و گرانسازی همه گیر و مد!!! میشود.دولت بدون کار و تولید اقتصاد را بادکنکی!!!همه را به میلیاردرهای گرسنه تبدیل کرد این دولت هم بدون قلع و قمع دلالان این دشمنان آسایش فکر و زندگی ملت نمی تواند ارزش کاذب مال و ملک مردم را کم یا بی ارزش کند.جوانان و مردم مستضعف هم ارزوهایشان را فراموش کنند!!!!!

  2. احمدی گفته:

    نباید خونه ارزان بشه. باید حقوق و دست مزدها زیاد بشن.. تا مردم وجوانها از همه مزایای زندگی استفاده کنند. اونوقت. اعصاب همه راحت . همه با خیال راحت هم به زندگیشان میرسن. هم به تفریح. هم به عبادت

  3. علی گفته:

    چرا اصفهان بعد از تهران دومین شهر گرون قیمت ایرانه ؟ واقعا دلیل این همه افزایش قیمت مسکن تو اصفهان چیه؟

  4. م ی گفته:

    توی این چهل سال فقط حرف شنیدیم اتفاقا هر وقت گفتند چیزی ارزان می شود همان چیز گران تر شد ،وقتی همه چیز در حال گرانتر شدن است چطوری خانه ارزانتر میشود؟

  5. محمد گفته:

    هرزمان صحبت از ریزش قیمت مسکن شد متاسفانه عکس اون قضیه پیش آمده نمونه اون تادیروز طرف حاضر بود خانه اش رو متری ۱۴.۵ بفروشه هیچ کس نمی‌خرید دیشب متری ۱۵.۴ معامله کرد.

  6. میثم صیادی گفته:

    جاهای دیگه رو نمیدونم ولی تواصفهان برعکسه بخاطر نشست زمینهای شمال اصفهان قیمت قسمت جنوبی اصفهان بالا رفته

  7. رهام گفته:

    اگه آپارتمان ۲۰سال ساخت توی قسمت متوسط نشین شیراز زیر متری۲۰میلیون تومان پیدا کردی.همین جا پسش کن دعات میکنم.بالا شهر تا متری ۱۸۰میلیون تومانم هست.البته دلالها و کمیسیونهای فضایی نقش زیادی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز