ارزان ترین تور یک روزه رفتینگ داخلی در تابستان 1403

رفتینگ_کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر تازه به جمع مسافران طبیعت‌گردی پیوسته‌اید شدیدا توصیه می‌کنیم که حتی برای یکبار هم که شده سفر رفتینگ را تجربه کنید. کافی است یک‌بار با طعم آدرنالین این سفر ماجراجویانه آشنا شوید تا به آن عادت کنید و از طرفداران پر و پا قرص آن شوید.

به گزارش کاماپرس، رفتینگ ورزشی ماجراجویانه و در واقع قایقرانی گروهی در رودخانه‌های خروشان و در دل امواج پر تلاطم است. در این سفر پرهیجان نیاز به پارو زدن‌های متوالی نیست و در اغلب مواقع جریان آب قایق را هدایت می‌کند. این ورزش حداقل به مدت 30 دقیقه و حداکثر 3 ساعت زمان می‌‌برد. البته با توجه به درجه‌بندی رودخانه مدت این سفر فرق می‌کند و گاهی به چند روز قایقرانی هم می‌رسد. شما در رفتینگ مناظری را از نزدیک تماشا می‌کنید که در سفرهای دیگر طبیعت‌گردی امکان آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

تور رفتینگ چگونه است؟

در رفتینگ یک نفر به عنوان راهنمای متخصص تور انتخاب می‌شود و همه از او تبعیت می‌کنند. راهنماهای رفتینگ افراد متخصصی هستند که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی متعدد 2 تا 3 ساله در این حرفه مشغول به کار می‌شوند و وظیفه آنان آموزش نحوه صحیح پارو زدن، رعایت نکات ایمنی و هدایت قایق در مسیرهای پرهیجان و البته امن است.

رفتینگ_کاماپرس

تور رفتینگ زاینده رود

در تور رفتینگ زاینده‌رود ابتدا شما به مدت نیم ساعت آموزش اولیه می‌بینید و سپس راهی این سفر هیجان‌انگیز می‌شوید.

با شنیدن نام رفتینگ در رودخانه زاینده‌رود توقع می‌رود این سفر در استان اصفهان انجام شود؛ اما باید به شما بگوییم که سرچشمه این رودخانه در استان چهارمحال بختیاری و شهر کوهرنگ قرار دارد. شما در ابتدای سفر به شهر توریستی سامان که در نزدیکی زاینده‌رود واقع‌شده می‌روید. این شهر به علت زمین‌های کشاورزی و باغ‌های سرسبز متعددش به شهرستان شکوفه معروف است. پس از بازدید از شهر سامان و پل زمانخان به سمت رفتینگ زاینده‌رود می‌روید.

در رفتینگ این رودخانه، شما از میان صخره‌های متعدد کوچک و بزرگ عبور می‌کنید و با هر موجی خود را برای عبور از موجی عظیم‌تر آماده می‌کنید. البته در این سفر تنها تلاطم وجود ندارد، ابتدای این سفر شما با رودخانه‌ای آرام مواجه می‌شوید، اما به تدریج موج‌های کوچک، شروع حوادث خروشان بعدی را به شما هشدار می‌دهد. در چنین شرایط پرشور و جذابی که در میان امواج آب رودخانه خیس شده‌اید و فقط صدای خروشان زاینده‌رود را می‌شنوید، ناگهان رودخانه آرام می‌شود؛ گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و همه چیز دوباره در سکوت و آرامش مطلق طبیعت فرو می‌رود.

رودخانه زاینده‌رود از مهم‌ترین رودهای مرکزی ایران است که در فصل بهار بسیار پرآب است و بهترین زمان سفر به آن همان بهار است. این رودخانه سه مسیر مناسب رفتینگ دارد که کوتاه‌ترین آن 30 دقیقه است. رفتینگ رودخانه زاینده‌رود در سطح 2 و 3 قرار دارد و برای افراد بین 12 تا 50 سال مناسب است.

تجهیزات ضروری تور رفتینگ

برای تور رفتینگ از کفش مناسب مثل صندل‌های طبیعت‌گردی استفاده کنید. کرم ضدآفتاب، کلاه آفتاب‌گیر و عینک از ملزومات این سفر برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است. تجهیزات دیگری که در رفتینگ موردنیاز است عبارتند از لباس ویژه قایقرانی، کلاه ایمنی، جلیقه نجات، پارو، بادگیر، کیسه ضدآب برای نگهداری وسایل و یک دست لباس خشک.

رفتینگ_کاماپرس

بهترین زمان تور رفتینگ

بهار بهترین زمان سفر به رفتینگ زاینده‌رود است. در این فصل سال آب رودخانه بسیار خروشان است پس از فصل بهار توصیه ما به شما تابستان است، آب رودخانه در این فصل آرام‌تر می‌شود.

تور رفتینگ شهرکرد

مدت این تور یک و نیم روزه است. ساعت حرکت 23 از تهران میدان آرژانتین است. 2 وعده غذایی و 450 کیلومتر مسافت دارد. درجه سختی تور متوسط است هزینه این تور 2 میلیون و 300 هزار تومان برای هر نفر است.

تور رفتینگ زاینده‌رود VIP فولبرد

درجه سختی این تور متوسط بوده و دارای 2 وعده غذایی است. خدمات تور رفت‌وبرگشت با اتوبوس VIP، بیمه مسافرتی، لیدر دارای کارت گردشگری و قایق است. این تور 2 میلیون و 490 هزار تومان قیمت دارد.

رفتینگ زاینده‌رود ۱۴ تا ۱۵ تیر

درجه سختی تور رفتینگ زاینده رود 2 از 5 و مناسب برای سنین 5 تا 70 سال است. حرکت تور از میدان آرژانتین بوده و مقصد آن شهرکرد است. هزینه این تور 2 میلیون و 100 هزار تومان عنوان شده است.

رفتینگ VIP زاینده‌رود فولبرد ۲۱ تا ۲۲ تیر

درجه سختی این تور 1 از 5 و تعداد افراد 32 نفر است. رده سنی این گروه از 10 تا 50 سال است. خدمات این تور صبحانه ناهار و میز بار عصرانه بوده و هزینه آن 2 میلیون و 250 هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : آمیتیس تراولدالاهوسام سیریوتوپین
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز