اردوغان زیر بار رفع فیلترینگ اینستاگرام نرفت

ژیوار

با بی نتیجه ماندن مذاکرات و کوتاهی اینستاگرام در برآورده کردن خواسته‌های آنکارا، این شبکه اجتماعی در ترکیه فیلتر ماند.

به گزارش کاماپرس، در همین زمینه آژانس برنامه‌ریزی استانبول اعلام کرد تصمیم اخیر ترکیه برای مسدود کردن اینستاگرام، ممکن است به ضرر اقتصادی روزانه حدود ۱.۹ میلیارد لیر ترکیه معادل حدود ۵۲.۱ میلیون یورو، منجر شود.

ترکیه می‌گوید، اینستاگرام به دلیل کوتاهی در حذف محتوای غیرقانونی در موضوعاتی مانند سوء استفاده از کودکان، توهین به مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن و قمار و مواد مخدر، مسدود شده است.

ایسنا به نقل از هابر گلوبال گزارش کرده است که هیئت ترکیه‌ای به ریاست اورال‌اوغلو تاکید کرد پیام‌های حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی کرد که در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه قرار دارند، باید توسط الگوریتم‌های این پلتفرم مسدود شوند. طرف ترکیه‌ای همچنین از الگوریتم‌های مسدودکننده پیام‌های تسلیت منتشر شده توسط مقامات ترکیه برای ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی را به دلیل ممانعت از انتقاد از رژیم صهیونیستی، به «فاشیسم دیجیتالی» متهم کرد. اردوغان روز دوشنبه گفت: آنها حتی یک جمله ساده در انتقاد از رژیم صهیونیستی را توهین می‌دانند. ما با «فاشیسم دیجیتالی» روبرو هستیم.

دولت ترکیه تحت ریاست جمهوری اردوغان، بسیاری از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی از جمله یوتیوب، تردز، اکسی سوزلوک، ویکی پدیا، ایکس و تیک تاک را مسدود کرده است.

انتهای پیام

روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز