ارتقای عملکرد شوراهای گفت‌وگوی استانی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو از رشد 17 درصدی عملکرد این شوراها در نیمه دوم سال 1402 خبر داد.

به گزارش کاماپرس، کیوان کاشفی با اشاره به انتشار نتایج دوره بیستم ارزیابی عملکرد شوراهای گفت‌وگوی استانی از رشد 17 درصدی عملکرد این شوراها در نیمه دوم سال 1402 خبر داد و گفت: این نتایج نشان دهنده نگاه و رویکرد مثبت‌گرایانه دولت به تعامل و گفت‌وگو با بخش خصوصی، شنیدن صدای فعالان اقتصادی از تریبون شورای گفت‌وگو و تقویت جایگاه این نهاد در سطوح استانی است.

وی هدف از مکانیزم ارزیابی و پایش این شوراها را بررسی دقیق‌تر عملکرد آنها دانست و اضافه کرد: از این طریق می‌توان برنامه‌ریزی‌های مؤثرتری برای ارتقا و توسعه سطح فعالیت شوراها تبیین کرد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد استانداران که توسط وزارت کشور انجام می‌شود، استفاده این افراد از ظرفیت قانونی برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو در استان‌ها برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی است، به همین دلیل نتایج ارزیابی شوراهای استانی به عنوان گزارش عملکرد استانداران از طریق این وزارتخانه در اختیار رئیس جمهور نیز قرار می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران همچنین تاکید کرد: بر اساس این دستورالعمل، بازه زمانی ارزیابی شوراها، 6 ماهه بوده و مؤلفه‌هایی مثل دستاورد شورای استانی، برگزاری جلسات کارگروه تخصصی کارشناسی و تشکیل جلسات اصلی شورای گفت‌وگوی استان، وزن بالایی در این ارزیابی دارند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو همچنین با اشاره به نتایج بیستمین دوره ارزیابی شوراهای استانی در نیمه دوم 1402، گفت: از آنجاکه هدف قانون‌گذار در ماده 13 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، ایجاد ارتباط و تعامل بین دولت و بخش خصوصی در استان‌ها از طریق برگزاری نشست‌های شورای گفت‌وگو است، لذا بیستمین دوره ارزیابی نشان می‌دهد که این امر در نیمه دوم سال 1402 بهتر شده و تعداد جلسات در مقایسه با نیمه اول، افزایش داشته است قابل توجهی داشته یعنی از 115 جلسه در 6 ماهه اول به 171 جلسه در نیمه دوم رسیده است.

کاشفی با اشاره به میانگین نمره ارزیابی کل شوراهای استانی در نیمه دوم 1402 که رقم 76.21 بوده و نسبت به نیمه اول افزایش خوبی داشته، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی 6 ماهه دوم، استان‌های خراسان رضوی و مازندران رتبه اول و استان‌های مرکزی و کرمان به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. همچنین در ارزیابی 6 ماهه اول سال گذشته، استان کرمان اول؛ استان اصفهان رتبه دوم و استان خراسان رضوی نیز رتبه سوم را به دست آوردند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در صنعت ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز