اختلال گسترده در دیجی کالا / بلاتکلیفی 400 هزار فروشنده

آریاک سفر

با مسدود سازی درگاه های پرداخت اینترنتی دیجی کالا  امکان خرید از این فروشگاه آنلاین وجود ندارد.

دیجی‌کالا این تصمیم را نتیجه کار غیرکارشناسی و براساس اطلاعات اشتباه می‌داند که منجر به کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی خواهد شد.

به نظر می‌رسد علت این اتفاق به محدودیت جدید اینماد و ورود آن به حوزه فعالیت وزارت بهداشت باز می‌گردد. در اردیبهشت ماه امسال اعلام شد کالاهای سلامت محور فروشگاه‌های آنلاین باید برچسب اصالت قابل استعلام داشته باشند. در غیر این صورت یا کالا باید از روی سایت حذف شود یا اینماد تعلیق خواهد شد. تعلیق اینماد نیز به معنای مسدودسازی درگاه پرداخت است.

در بیانیه دیجی‌کالا آمده است که: «در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشگاه‌های اینستاگرامی، تلگرامی و … به فروش می‌رسد، برخورد این چنینی با فروشگاه‌های آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه می‌کنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامید کردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.»

دریان سفر امید

دیجی‌کالا با اشاره به فعالیت 400 هزار فروشنده بر بستر این مارکت پلیس، اظهار داشت چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار کار این فروشندگان و کسب و کارهای بومی محلی وارد می‌کند و معیشت آنها را به خطر می اندازد.

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی کالا
ژیوار
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
سفریار آریا
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان