احتیاط معامله گران و عقب نشینی نرخ دلار

دلار بازار آزاد طی روز جاری نسبت به آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته، 0.07 درصد کاهش نرخ داشت و به مرز 28 هزار و 100 تومانی رسید. نرخ دلار در بازار متشکل هم در مقایسه با روز قبل 232 تومان دیگر بالا رفت و در محدوده 25 هزار و 38 تومانی قرار گرفت. در حال حاضر همچنان جانب احتیاط در معاملات ارزی مشاهده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از دیدگاه فنی، اگر نرخ دلار به بالای مرز 28 هزار و 200 تومانی برسد، موج جدیدی از خریدها در بازار ارز شکل می‌گیرد. در صورتی هم که قیمت دلار پایین محدوده 27 هزار و 800 تومانی قرار بگیرد، افراد بیشتری فروشنده این ارز خارجی خواهند شد. در حال حاضر نرخ دلار نه از مرز 28 هزار و 200 تومانی رد شده و نه از نرخ 27 هزار و 800 تومانی عقب نشینی کرده است. بنابراین وضعیت معاملات بازار دلار در یک سطح باثباتی قرار دارد و به خاطر مشخص نبودن نتیجه مذاکرات همچنان جنبه احتیاط در این بازار پررنگ به نظر می‌رسد.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

چرا قیمت دلار کم شد؟

وضعیت ناخوشایند اقتصاد کشور باعث شده تا اغلب معامله گران و کارشناسان اقتصادی انتظار افزایش بیشتر قیمت دلار را داشته باشند. اما ترس از توافق برجام و ایجاد گشایش‌های احتمالی، مانند دور قبلی توافق، باعث شده تا معامله گران نسبت به افزایش خریدها در این بازار محتاط شوند و عقلانی تصمیم بگیرند. در حال حاضر نمایندگان کشورهای شرکت کننده در مذاکرات برجام برای اتخاذ تصمیمات نهایی و مشورت گرفتن به کشورهای خود بازگشته‌اند تا در دور بعدی مذاکرات کار برجام را یکسره کنند.

امروز قیمت یورو هم مانند دلار کاهش داشت اما نرخ پوند افزایش پیدا کرد. نرخ یورو نسبت به روز گذشته 0.01 درصد کم شد و به مرز 31 هزار و 348 تومانی رسید. اما قیمت پوند در مقایسه با دیروز 0.02 درصد بالا رفت و 37 هزار و 745 تومان شد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز