احتمال طرح سوال از رئیس جمهور درباره گرانی مسکن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک نماینده مجلس میگوید، نمایندگان تازه وارد مجلس یازدهم در حال بررسی طرحی برای سوال از حسن روحانی در خصوص گرانی مسکن هستند. این احتمالا اولین چالش روحانی با مجلس جدید خواهد بود.

به گزارش کاماپرس؛ انگار راه حل وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «مردم خانه نخرند تا نرخ‌مسکن ارزان شود!» هنوز برای خیلی‌ها قانع کننده نیست. از جمله نماینده‌های مجلس یازدهم که هنوز از راه نرسیده به مصاف غول گرانی مسکن رفته‌اند و قصد طرح سوال از ریس دولت دوازدهم در ارتباط با گرانی مسکن را دارند.

در همین رابطه کمال علی‌پور خنکداری ، درباره برنامه مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار مسکن و کنترل قیمت آن که این روزها چندین و چند برابر شده است، به ایلنا گفته است: یکی از مسائل مهمی که این مجلس باید پیگیری کند، مسئله مسکن است و باید برای آن فکری کرد.

«طرح سوال از وزیر نتیجه نداشته»

نماینده قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تصمیم داشتیم یک طرح سوال از رئیس‌جمهور در حوزه مسکن داشته باشیم، اما در حال حاضر فعلا این موضوع را بررسی می‌کنیم.

او اضافه کرده است: با افرادی که متخصص حوزه‌مسکن هستند و یا امکان دارد به کمیسیون عمران بیایند بحث داشتیم که طرح سوال از ریس جمهور انجام شود یا خیر، زیرا از مقام وزارت این سؤالات در گذشته هم مطرح شد و به جایی نرسیده است.

علیپور با اشاره به قیمت‌های افسار گسیخته بازارمسکن گفته است: مگر می‌شود وزارتخانه به بحث نابه‌سامانی قیمت‌ها ورود نکند، مگر می‌شود اتحادیه‌ها و بنگاه‌ها خودشان قیمت بگذارند؟ نمیشود که هرکسی بیاید ۵۰ الی ۶۰ درصد روی قیمت خانه ببرد و کسی هم هیچ‌کاری نکند.

وی ادامه داد: به طور مثال خانه‌ای ۶۰ متری که تا پارسال ۳۰ میلیون تومان بود، امسال ۹۰ میلیون تومان شده است، باید جستجو کنیم. معلوم می‌شود که وزارتخانه باید ورود کند و اجازه ندهد چنین اتفاقی بی‌افتد.

«بورس مسکن» حرف بی حساب و کتابی است

نماینده قائمشهر تاکید کرد: ما در برنامه توسعه کشور این را داریم که باید سالی ۸۰۰ هزار واحد مسکونی احداث کنیم، از این تعداد حداقل ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد را باید دولت در قالب شعارهای مختلفی مانند مسکن مهر، مسکن ملی و مسکن اجتماعی بسازد.

علیپور خنکداری درباره بورس‌مسکن، گفت: بورس‌مسکن از آن شعارهای بدون حساب و کتاب است؛ اگر چنین چیزی هم باشد باید ابتدا به کمیسیون عمران بیاید.

 

آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز