آیا لیزر موهای زائد همیشگی است؟

لیزر موهای زاید - کاماپرس
ژیوار

در چند سال اخیر، لیزر به یکی از پرطرفدارترین روش‌های از بین بردن موهای زائد تبدیل شده است. لیزر با گسیل نور و بدون آسیب رساندن به پوست، فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد. سپس با گرم شدن و آسیب رساندن به فولیکول، موجب جلوگیری از رویش مو می‌­شود. در اصل تیرگی رنگدانه ملانین موجود در فولیکول مو، مورد هدف امواج لیزر است. البته در هر دوره ۱۰ تا ۲۰ درصد از فولیکول‌‌ها در حال رشد هستند، به همین خاطر لیزر برای رهایی از موهای زائد، باید چندین جلسه در مرکز لیزر تهران تکرار شود تا پس از مدتی تمام فولیکول‌‌های مو از بین بروند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایا و معایب از بین بردن موهای زائد با لیزر، دائمی بودن لیزر همچنین امکان از بین بردن موهای سفید با لیزر می‌‌پردازد.

آیا لیزر موهای زائد همیشگی است؟

لیزر با از بین بردن فولیکول مو، تا حدود زیادی موهای زائد را به طور کامل از بین می‌برد. در جلسات اولیه، فولیکول مو تنها آسیب می‌بیند؛ به همین خاطر مو در همان ناحیه مجدد رشد می‌کند اما با تکمیل جلسات، فولیکول مو از بین رفته و دیگر در آن ناحیه رشد نمی‌کند. با لیزر موهای زائد برای مدت طولانی موی بدن رشد نکرده و به تعویق می‌افتد اما معمولا لیزر منجر به حذف دائمی تمامی موهای زائد نمی‌شود. غالبا برای حذف دائمی موهای زائد باید ماه‌ه‌ها و سال‌ها لیزر درمانی را انجام داد. در مقابل می‌توان روشن‌تر و باریک‌تر شدن ضخامت موهای زائد بدن را با لیزر تضمین کرد. رشد دوباره‌ی مو به چرخه منحصر به فرد هر شخص بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

لیزر

مزایا و معایب از بین بردن موهای زائد با لیزر

بزرگ‌ترین مزیت لیزر این است که سرعت رشد مو را به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد. به علاوه هیچ محدودیتی نداشته و برای از بین بردن موهای زائد تمامی نقاط بدن استفاده می‌شود. عوارضی نیز نداشته و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. اگر لیزر موهای زائد را با پیشرفته‌ترین دستگاه خنک‌کننده انجام دهید؛ هیچ دردی احساس نمی‌کنید. نیازی به بستری شدن نیست و بلافاصله پس از لیزر موهای زائد می‌توانید به فعالیت‌های روزمره‌ی خود ادامه دهید.

دریان سفر امید

در مقابل معایبی نیز دارد که یکی از آن موارد این است که برای نتیجه گرفتن باید دوره‌ی درمان را کامل کنید و آن را نصفه رها نکنید. به علاوه هزینه‌ی نسبتا بالایی داشته که امکان استفاده از آن را برای همه ممکن نمی­‌کند. همچنین در این روش از بین بردن موهای زائد گاهی تغییر رنگدانه و ایجاد زخم به ندرت رخ می‌دهد که البته قابل درمان است. با انجام این فرآیند در بهترین مرکز لیزر می‌توانید آسیب‌های آن را به حداقل رسانید.

از لیزر موهای سفید را از بین می‌برد؟

یکی از سرسخت‌ترین و مقاوم‌ترین موها در ناحیه صورت موهای سفید هستند که غالبا با لیزر از بین نمی‌روند. موهای سفید به لحاظ جنس و ظاهر با دیگر موها تفاوتی ندارند اما هنگام لیزر، به علت نداشتن ملانین در ریشه این موها اختلال ایجاد شده و عملکرد لیزر بر آن‌ها تاثیرگذار نخواهد بود. در نهایت گرما و حرارت لیزر توسط پوست جذب شده و احتمال سوختگی پوست نیز وجود دارد.

لیزر موهای زائد - کاماپرس

آشنایی با بهترین مرکز لیزر در مجموعه‌ی “پزشک ۲۴”

مجموعه‌ی پزشک 24 از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. اگر شما تصمیم به جراحی زیبایی دارید اما انتخاب جراح برایتان دشوار است، می‌توانید با کمک پزشک 24 بهترین جراح را باتوجه به میزان رضایت مراجعین قبلی و بر اساس بودجه‌ی خود پیدا کنید. پزشک 24 در حوزه‌های جراحی زیبایی بینی جراحی‌های زیبایی صورت، جراحی‌های زیبایی بدن، پوست و مو و دندان به مراجعین خود خدمت‌رسانی می‌کند. لازم به ذکر است دریافت مشاوره با کارشناسان پزشک 24 کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. برای ارتباط با مشاوران مجموعه در روزهای کاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر می‌توانید با شماره‌های 09934898610 یا  09011552424 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل فرآیند پیدا کردن پزشک مورد نظر خود می‌توانید به نشانی اینترنتی https://pezeshk24.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پزشک 24
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز