آیا روسیه کشوری مدرن است؟

کتاب «تراژدی نوسازی روسیه؛ معادله امنیت و توسعه» به بررسی مسئله نوسازی در روسیه پرداخته و سعی در شناخت ریشه‌های تاریخی آن در فکر و عمل دارد. این کتاب به قلم پژوهشگری نوشته شده که از اعضای شورای مرکز مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی ورزات امور خارجه بوده و در دانشگاه تهران نقش مهمی در ایجاد رشته مطالعات روسیه ایفا کرده است.

به گزارش کاماپرس، کتاب تراژدی نوسازی روسیه در فصل‌های مختلف به روند تاریخی و تحلیلی ابعاد مربوط به رشد روسیه پرداخته است.

ریشه‌های تاریخی نوسازی در روسیه

کتاب «تراژدی نوسازی روسیه؛ معادله امنیت و توسعه» در 10 فصل نوشته شده و نویسنده در آن‌ها از مبانی نظری نوسازی شروع کرده و با گذری بر تاریخ روسیه سراغ مسائلی مانند نوخواهی در روسیه باستان و نوزایی اروپا رفته است. بعد از بررسی این مسائل، کتاب حاضر، دوران اتحاد شوروی را بررسی کرده و بعد به روند نوسازی در روسیه جدید توجه می‌کند. در فصل‌های آخر کتاب الگوهای نوسازی روسیه معرفی شده و عوامل جغرافیایی و ساختاری زیر ذره بین قرار گرفته‌اند.

روسیه کشوری مدرن است؟-کاماپرس

 

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

کتاب «تراژدی نوسازی روسیه؛ معادله امنیت و توسعه» به قلم جهانگیر کرمی و رقیه کرامتی نیا نوشته شده و انتشارات دانشگاه تهران آن را به چاپ رسانده است. این کتاب 228 صفحه دارد و با قیمت 120 هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات دانشگاه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز