آیشمن کیست؟/معرفی کتاب

لست سکند

در کتاب «آیشمن در اورشلیم، گزارشی در باب ابتذال شر» هانا آرنت، نظریه پرداز سیاسی آلمانی به بررسی محاکمه آدولف آیشمن پرداخته است. این محاکمه مربوط به دوران قدرت گرفتن هیتلر و فرار کردن آرنت از آلمان بوده و در سال 1963 اولین نسخه آن بیرون آمد.

به گزارش کاماپرس، هانا آرنت جزو یهودیان آلمانی بود که مشاهدات خود را با مستندات تاریخی، دادگاهی، شواهد و مداک مختلف در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

آیشمن در اورشلیم

این کتاب اظهارات آیشمن در دادگاه را بررسی کرده و تحلیل‌هایی از طرز فکر کردن و رفتار او را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. آرنت بیان می‌کند که آیشمن در دادگاه هیچ نشانه‌ای از نفرت دیوانه وار از یهودیان از خود نشان نمی‌داد و به نظر نمی‌رسید که خصومتی با یهودیان داشته باشد.

به گفته آرنت ادعاهای آیشمن در مورد جنایاتی که مرتکب شده امکان وقوع نداشته‌اند و از طرفی روان پزشکانی که او را معاینه کردند، هیچ نشانی از بیماری روانی را در او تشخیص ندادند.

آیشمن در اورشلیم-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

 

بیشتر بخوانید:

کتاب «آیشمن در اورشلیم؛ گزارشی در باب ابتذال شر» به قلم هانا آرنت و ترجمه زهرا شمس توسط انتشارات برج منتشر شده و 285 هزار تومان قیمت دارد. این کتاب 367 صفحه‌ای با جلد سخت، دارای قطع رقعی است.

انتهای پیام

مرتبط با : نشر برج
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز