آیا برداشت از عابر بانک و خرید با کارت بانکی مشمول مالیات می شود؟

لست سکند

افرادی که به هر طریق اعم از عابر بانک یا پوز خرید دارند، پرداخت کننده مالیات نخواهند بود. در واقع افرادی مالیات پرداخت خواهند کرد که پول به حساب آن‌ها واریز می‌شود و تعداد واریزی‌های به حسابشان از سقف مشخصی بالاتر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مالیاتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دولت سیزدهم به مسئله اخذ مالیات از صاحبان کسب و کارها و در واقع حساب‌های تجاری توجه ویژه دارد. به همین منظور از دارندگان این حساب‌ها درخواست کرده تا این حساب‌ها را از نوع شخصی تفکیک کنند. در همین راستا نیز مشوق‌هایی را برای دارندگان حساب‌های تجاری در نظر گرفته تا مشکلی ایجاد نشود و این فرآیند هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتاد. اخبار مرتبط را بخوانید:

براساس اعلام بانک مرکزی، تعداد واریز به یک حساب در صورتی که از سقف 100 فقره عبور کند، این حساب تجاری تلقی شده و مشمول مالیات می‌شود. برای شناسایی حساب‌های تجاری صرفا تعداد واریز به حساب در نظر گرفته می‌شود و تعداد تراکنش‌ها معیار نیست. با توجه به این موضوع، حساب اغلب افراد به واسطه خریدها و تراکنش‌هایی که در طول ماه انجام می‌دهند، حساب تجاری محسوب نخواهد شد و بنابراین مالیاتی پرداخت نخواهند کرد.

اخذ مالیات از کدام حساب‌ها اتفاق خواهد افتاد؟

رئیس سازمان امور مالیاتی قبلا بیان کرده بود که این مجموعه از پایه‌های فعالیت اقتصادی وام دریافت خواهد کرد. در واقع این موضوع به معنای دریافت مالیات از حساب‌هایی است که کسب و کار محسوب می‌شوند و فروش دارند و از این طریق درآمد و سود به دست می‌آورند.

راز آسمان پایتخت

با توجه به این مطلب مردم و در واقع خریداران و استفاده کنندگان خدمات پرداخت کننده مالیات نیستند، بلکه صاحبان مشاغل مالیات می‌دهند. ضمنا باید این نکته را به مردم یادآوری کرد که چیزی به اسم مالیات بر تراکنش یا گردش مالی وجود ندارد. تراکنش مالی یا گردش حساب در واقع بیانگر فعالیت‌های شغلی یک فرد یا سازمان است و سازمان امور مالیاتی تنها از سود حاصل از کسب و کارها مالیات دریافت می‌کند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آیا برداشت از عابر بانک و خرید با کارت بانکی مشمول مالیات می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز