زمزمه‌های یک مالیات خودرویی در دولت

لست سکند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به سرپرست سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نامه‌ای نوشت و پرداخت مالیات اولین نقل و انتقال را بر اساس سازوکارها به خودروسازان اعلام کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مالیاتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از اکوایران، داود منظور طی نامه‌ای به حسین فرهیدزاده اعلام کرد: خودروهای داخلی و خودروهای مونتاژ شده توسط خودروسازهای خصوصی مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال خواهند بود که بدون درج مالیات ذکر شده در صورتحساب فروش باید آن را پرداخت کنند.

میزان مالیات نقل و انتقال خودرو

پیش از این سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور درباره هزینه ریالی نقل و انتقال خودروها گفته بود: هزینه این مالیات یک درصد قیمت کارخانه‌ای محصولات خواهد بود. به عنوان مثال براساس آخرین لیست منتشر شده قیمت کارخانه‌ای خودرو 206 تپ 2 130 میلیون و 300 هزارتومان است که به ازای فروش هر دستگاه یک میلیون و 300 هزارتومان باید به عنوان مالیات اولین نقل و انتقال به حساب سازمان امور مالیاتی واریز شود.

راز آسمان پایتخت

تاکنون خودروسازان نسبت به موضوع مالیات واکنشی نشان نداده‌اند ولی از آنجایی که سیاست قیمت‌گذاری دستوری است محدودیت منابع دو خودروساز بزرگ کشور را نشان می‌دهد و این قوانین هزینه خودروسازان را بیش از پیش سنگین می‌کند و سبب ایجاد دردسرهای جدید برای خودروسازان خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز