آیا باید از پول شدن همستر کامبت ناامید شد؟

همسترکامبت-کاماپرس
ژیوار

رویای پولدار شدن تنها برای ایرانی‌ها نیست؛ این یک قاعده کلی است که همه دلشان بخواهد یک‌شبه پولدار شوند یا حداقل مسیری را طی کنند که به پول ختم شود. آن روزی که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین اولین پول دیجیتالی را عرضه کرد،‌ هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد زمانی رسیدن به ارز دیجیتال رویایی برای همه باشد. حالا هر روز گروهی برای استخراج ارزهای دیجیتالی یا همان کوین‌ها بسیج می‌شوند و مردم که می‌ترسند با جدی نگرفتن این فراخوان‌ها مثل ماجرای بیت‌کوین کلاه سرشان برود،‌ روی تلفن‌های همراهشان خیمه می‌زنند. تلفن‌هایی که حالا دیگر مثل ماینرهای خانگی هرکدام گنجی برای به دست‌آوردن ارز دیجیتال هستند؛ همستر کامبت هم یکی از همان‌ها است.

به گزارش کاماپرس، همستر کامبت یک بازی تلگرامی در سبک “Tap to Earn” است که با الهام از نات‌کوین راه‌اندازی شده است. این بازی به کاربران اجازه می‌دهد تا با کلیک و ضربه‌زدن بر روی همستر در صفحه موبایل سکه جمع‌آوری کنند. بازیکنان یک صرافی ارز دیجیتال را از فهرستی که در اختیارشان قرار داده می‌شود، انتخاب می‌کنند و مدیرعامل آن می‌شوند. سپس، با خرید کارت‌های مختلف، می‌توانند درآمد ساعتی صرافی را افزایش دهند که به موجودی سکه‌های بازیکن واریز می‌شود.

تاریخ دقیق توزیع ارز دیجیتال و انجام ایردراپ بازی همستر کامبت مشخص نیست؛ اما گفته شده که این ایردراپ به‌زودی انجام می‌شوند؛ اما شکل توزیع توکن، قیمت هر سکه و نحوه برداشت و فروش همستر کامبت هنوز مشخص نشده است. و البته کسی دقیق نمی‌داند که آیا در ایران هم می‌شود از همستر پول در آورد یا نه؟

طبق اعلام سازندگان، این پروژه طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده در حال به‌روزرسانی و پیشرفت است. بنابراین احتمال ایردراپ یک ارز دیجیتال بر اساس این پروژه بسیار بالاست. همستر کامبت هم اعلام کرده که در حال مهیاکردن شرایط برای مهاجرت به شبکه تلگرام یا همان TON است.

از طرف دیگر، نگرانی‌های جهانی درباره پایان همستر بالا گرفته است.  اختلافات داخلی میان سازندگان این بازی و مشکلاتی که برای ایردراپ توکن‌های این بازی کلیکی ایجاد شده، نگرانی‌هایی را در بین کاربران ایجاد کرده است. علاوه بر این، رد پیشنهاد‌های سرمایه‌گذاری از سمت سازندگان همستر کامبت و ادعاهای مربوط به درگیری‌های داخلی و احتمال عدم لیست‌شدن توکن‌ها، نیز باعث شده که آینده این بازی زیر سوال برود. رد پیشنهاد‌های سرمایه‌گذاری از سمت سازندگان همستر کامبت نیز یکی دیگر از دلایل نگرانی کاربران است.

دریان سفر امید

وضعیت همستر در ایران

به نظر می‌رسد، اطلاعات مستقیم و به‌روز درباره وضعیت همستر کامبت در ایران در منابع فراهم‌شده وجود ندارد. با این حال، برخی نکات کلیدی درباره این بازی و چگونگی برخورد کاربران ایرانی با آن را می‌توان بررسی کرد:

همستر در ایران بسیار محبوب است؛ انقدر محبوب که در هر خانه‌ای حداقل یک نفر حتی برای مدتی کوتاه به دنبال اندوختن سکه از این بازی است.

درآمد از همستر نامشروع است؟

همستر کامبت بر پایه مکانیزم‌های مالی و ارزهای دیجیتال کار می‌کند، پس کاربران باید به ریسک‌های مربوطه توجه کنند. این بازی در دسته پروژه‌های با ریسک متوسط قرار گرفته است و نیازی به سرمایه‌گذاری مالی ندارد. کاربران باید قبل از ورود به بازی و استفاده از مکانیزم‌های مالی آن، تحقیقات خود را انجام دهند و قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را رعایت کنند.

اما در ابتدای ورود این بازی به ایران صحبت‌های زیادی درباره کلاهبرداری یا حتی غیرقانونی‌بودن همستر در ایران به گوش رسید. در چنین فضای، قانونگذاری و تعیین مجازات‌های مربوط به جرائم نیازمند تعریف صریح رفتار مجرمانه در قوانین است. در فقدان چنین قانونی، پس بازی همستر و کسب امتیاز و سکه مجازی نمی‌تواند به طور مستقیم مجرمانه تلقی شود. همچنین حتی در صورت تبدیل سکه‌های مجازی به پول واقعی، اگر این فرآیند بدون آسیب‌رساندن به دیگران و نظم عمومی باشد، درآمد حاصل از آن نمی‌تواند نامشروع خوانده شود. بنابراین، تبدیل سکه‌های مجازی به پول واقعی، با رعایت قوانین مالی و مالیاتی، می‌تواند درآمد مشروع تلقی شود.

با این حال، برخی مراجع تقلید فتوایی به بهانه نگرانی‌های اخلاقی و اجتماعی درباره تأثیرات منفی این بازی‌ها بر جوانان، به حرمت درآمد احتمالی از این بازی‌ها پرداخته‌اند. اما در نگاه کلی، بازی همستر و حتی بازی‌های مشابه، تا جایی‌که به حقوق دیگران آسیبی نزنند، نمی‌توانند مجرمانه تلقی شوند. پس نخستین گام برای کاهش زمینه‌های سوءاستفاده در این زمینه، ارتقای فرهنگ استفاده صحیح و قانونی از این بازی‌ها است.

بیشتر بخوانید:

چگونه همسترکامبت را در ایران تبدیل به پول کنیم؟

برای شروع معامله و فروش در همستر کامبت، اولین گام اتصال کیف پول شما به بازی است. بین انواع مختلف کیف پول‌ها، Tonkeeper به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها شناخته شده است.

در ادامه، مراحل اتصال کیف پول Tonkeeper به بازی همستر کمبات را توضیح می‌دهم:

1.نصب کیف پول: ابتدا، یکی از کیف پول‌های رمزارزی را که در پلتفرم‌های قانونی مثل بازار وجود دارند را دانلود و نصب کنید. این کیف پول‌ها در زبان رمزارزی wallet گفته می‌شوند. بعد از نصب کیف پول روی آیکون “Create new wallet” در صفحه اصلی کلیک کنید اما قرار دادن رمز عبور قوی را فراموش نکنید. حالا که کیف پول شما آماده است، به بازی همستر کامبت بروید و روی گزینه “Airdrop” کلیک کنید.

۲. انتخاب کیف پول: در این مرحله، روی آیکون Tonkeeper کلیک کنید. پس از انتخاب کیف پول، بازی به‌صورت خودکار سعی خواهد کرد تا به کیف پول شما متصل شود. برای تأیید اتصال، نیاز به تاییدیه از طریق کیف پول خود خواهید داشت. پس از راه‌اندازی رسمی توکن همستر و لیست شدن آن در صرافی‌ها، مهم‌ترین گام برای حفظ ارزش سکه‌ها انتقال سریع آن‌ها به کیف پول شخصی است.

در ادامه، مراحل دقیق این فرایند را بررسی می‌کنیم:

انتقال سکه‌ها به کیف پول شخصی: پس از اینکه همستر در صرافی‌ها لیست شد، باید سریعاً سکه‌ها را از کیف پول عمومی به کیف پول شخصی خود منتقل کنید. این فرآیند ساده است و با طی کردن چند مرحله و تایید انتقال، سکه‌ها به کیف پول Tonkeeper واریز خواهند شد.

میزان توکن‌ها و سهم هر کاربر: میزان توکن‌ها و سهم هر کاربر از سکه‌های همستر مشخص نیست. پس از قیمت‌گذاری، سهم حساب کاربر بر اساس میزان سود حاصل از سکه‌های همستر تعیین می‌شود و شما می‌توانید توکن‌ها را برداشت کنید.

انتقال سکه‌ها به صرافی‌های آنلاین: برای فروش سریع سکه‌ها، ابتدا باید در یک صرافی آنلاین و بین‌المللی (خارجی یا ایرانی) ثبت‌نام کنید.

تبدیل همستر به تومان

برای فروش دلار و تبدیل آن به تومان، می‌توانید از طریق صرافی اقدام کنید. برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ایرانی، حتماً فرآیند احراز هویت خود را تکمیل کنید. این فرآیند در مجموع کمتر از 15 دقیقه زمان نیاز دارد. بدون احراز هویت و نمایش کارت شناسایی، امکان فعالیت در صرافی‌های ایرانی وجود ندارد.

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز