آپارتمان قولنامه ای بخریم یا نه؟

لست سکند

خرید خانه و آپارتمان قولنامه ای یا به عبارت دیگر خرید واحدهای مسکونی و املاکی که سند رسمی ندارند جذابیت های خاص خود را دارد اما مشکلات این املاک نیز کم نیست.

به گزارش کاماپرس، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مراجعه به بنگاه های املاک وقتی از بودجه ای که برای خرید در اختیار دارید صحبت می کنید به شما می گویند قیمت املاک دارای سند رسمی با بودجه شما هماهنگ نیست اما با همین بودجه می توانید خانه و آپارتمان قولنامه ای به قیمت مناسب خریداری کنید.

این پیشنهاد مخصوصا وقتی از مستاجری به تنگ آمده باشید یا پول شما برای خرید یک واحد مسکونی سنددار کافی نباشد و قیمت ها هم در بازار مسکن روز به روز گران تر شوند بسیار وسوسه کننده به نظر می رسد اما بهتر از در این مورد روشن بین باشید و نکاتی را که در ادامه ذکر می کنیم را فراموش نکنید.

1. قولنامه در دادگاه معتبر است

نمی خواهیم از ابتدا تخم بدبینی را در ذهن شما بکاریم پس بهتر است از اینجا شروع کنیم که قولنامه ای که دو نفر برای معامله یک ملک می نویسند در صورتی که شهود آن را امضا کنند معتبر است و اگر فروشنده یا خریدار از تعهدی که در قولنامه داده شانه خالی کند یا ملک مورد نظر مشکلی داشته باشد، می توان این قولنامه را در دادگاه به عنوان یک سند معتبر ارائه کرد و حق را به حق دار رساند.

راز آسمان پایتخت

2. نداشتن سند می تواند نشانه یک معضل پیچیده در ملک باشد

در گام دوم بهتر است عینک خوش بینی را کنار بگذاریم و این نکته را مورد تاکید قرار دهیم که وقتی آپارتمان یا زمین یا خانه ویلایی سند ندارد ممکن است با یک مشکل پیچیده مواجه باشیم. شاید این مشکل پیچیده در پیش روی غیر اصولی ساختمان در خیابان، معارض های احتمالی، داخل طرح شهرداری قرار گرفتن ملک، ساخت طبقات غیر مجاز، جانمایی نشدن پارکینگ برای تمام واحدها، فاقد مجوز بودن بنا، نداشتن پایان کار و … ریشه داشته باشد. انتظار نداشته باشید فروشنده یا مشاوران املاکی که آپارتمان قولنامه ای یا هر گونه ملک بدون سند را به شما پیشنهاد می کنند با شما در مورد مشکلات این ملک صادق باشند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

3. اول اطلاعات کامل کسب کنید بعد قولنامه کنید

توصیه کلیدی و مهم این است که اگر قصد خرید ملک قولنامه ای را دارید از علت و چند و چون صادر نشدن سند برای این ملک آگاه شوید. در این مورد به اطلاعات یک بنگاه بسنده نکنید و از شهرداری، اداره ثبت اسناد آن منطقه و معتمدین محلی پرس و جو کنید. اگر مشکل این ملک غیرقابل حل و دردسرساز بود قطعا از خرید چنین ملکی حتی با قیمت های بسیار ارزان باید خودداری کرد اما اگر اطلاعات کاملی در مورد آپارتمان قولنامه ای داشته باشید و ارزیابی ها نشان داد معامله این ملک ریسک سنگینی متوجه شما نمی کند، می توانید به خرید آن اقدام کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز