وام مسکن 750 میلیونی و 500 میلیونی برای چه افرادی مناسب است؟ + جدول اقساط

مبلغ وام های مسکن بعضی از بانکهای خصوصی به ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان هم می رسد، اما با توجه به بالا بودن مبلغ اقساط، این وام ها برای چه افرادی مناسب است و چه کسانی با این وامها خانه دار می شوند؟

به گزارش کاماپرس، با اینکه شورای پول و اعتبار با پرداخت وام های مسکن با مبالغ ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۷۵۰ میلیون تومانی موافقت کرده است، اما به دلیل سختی شرایط دریافت و بالا بودن مبلغ اقساط خیلی از مردم امکان دریافت این وام را ندارند.

قسطهای ۱۹ میلیونی و ۷ میلیونی آنقدر سنگین است که مردم عادی با درآمد معمولی به هیچ وجه نمی توانند قسط این وامها را پرداخت کنند. نگاهی به جدول اعداد و ارقام بانک های خصوصی نشان می دهد، این وام ها برای اقشار متوسط جامعه در نظر گرفته نشده است و به درد خانه دارد شدن کارمندها و کارگرها و زوجهای جوان نمی خورد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

۷۵۰ میلیون تومان وام با اقساط ۱۹ میلیون تومانی

آریاک سفر

وام مسکن برخی بانک های خصوصی به سقف 750 میلیون تومان هم می رسد، اما فردی که وام را می گیرد باید در ۵ سال و با اقساط ماهی ۱۹ میلیون تومان آن را تسویه کند. یعنی این وام فقط برای افرادی که در آمد بالایی دارند در نظر گرفته شده است و افراد دهک پایین جامعه نمی توانند از این وام بهره ای ببرند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند دلالان و کسانی که نقدینگی بالا دارند بیشتر می توانند از این وام سود ببرند،‌چون می توانند از پول این وام استفاده کنند و ملک بخرند و بعد از چند ماه که قیمت ملک بالا رفت آن را با قیمت بیشتری بفروشند و وام را تسویه کنند.

وام ۵۰۰ میلیونی با اقساط ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی

یکی دیگر از وامهای ناکارآمد وام ۵۰۰ میلیونی است که برای اساتید دانشگاه در نظر گرفته شده است. وام ۵۰۰ میلیونی که بازپرداخت آن ۲۰ ساله است اما قسطهای سنگین ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی دارند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند این وام هم به درد اقشار هدف آن نمی خورد. چون پرداخت قسط ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای بیشتر آنها سنگین است. مگر اینکه جزو اساتیدی باشند که در چند دانشگاه کرسی استادی دارند و حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان دریافت می کنند.

وام ۵۰ میلیونی بازنشستگان با اقساط ۶۳۳ هزار تومانی

یکی دیگر از وامهایی که به آن انتقاد زیادی شده، وام ۵۰ میلیونی برای ودیعه مسکن بازنشستگان است. این وام باید در ۱۰ سال تسویه شود و مبلغ اقساط آن حدود ۶۳۳ هزار تومان است. خیلی از بازنشستگان معتقدند با توجه به حقوقی که دریافت می کنند و هزینه های سنگین زندگی نمی توانند از پس بازپرداخت این وام بر بیایند و به همین دلیل خیلی از آنها از دریافت این وام منصرف شده اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “وام مسکن 750 میلیونی و 500 میلیونی برای چه افرادی مناسب است؟ + جدول اقساط

  1. سید هادی ریاضی گفته:

    وام دادن به گونه ای چیرمان شده است که جوانان نتوانند خانه بخرند و پولدار پولدارتر میشود در حالی که بانک مبلغ را از حساب های قرض الحسنه مردم پرداخت میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز