آموزش مرحله به مرحله تعویض ال سی دی سرفیس

ژیوار

ال سی دی سرفیس ممکن است به دلایلی مانند شکستن و یا درست کار نکردن، نیاز به تعویض داشته باشد. در این صورت با کمک متخصصان حرفه‌ای مانند آروند گارانتی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به شکل خانگی این کار را انجام دهند که دردسرهای زیادی برایشان دارد.

کاماپرس در این گزارش، تعویض ال سی دی سرفیس را مرحله به مرحله بررسی می‌کند.

دلایل خراب شدن ال سی دی سرفیس

ال سی دی سرفیس مقاومت بسیار بالایی دارد، اما ممکن است به دلیل رعایت نکردن برخی از نکات دچار آسیب شود. البته دورتادور این ال سی دی بدون پوسته یا نگهدارنده است که همین باعث افزایش احتمال شکستگی در آن می‌شود. داغ کردن دستگاه به دلیل استفاده زیاد و یا قرار گرفتن آن در معرض نور خورشید و ریختن آب بر روی آن، امکان آسیب دیدن ال سی دی سرفیس را افزایش می‌دهد.

قیمت ال سی دی سرفیس

متناسب با مدل دستگاه، قیمت ال سی دی سرفیس متغیر است و بین 7 تا 25 میلیون تومان قرار دارد.

دریان سفر امید

هزینه تعمیر ال سی دی سرفیس توسط متخصص

هزینه تعمیر ال سی دی سرفیس در شرکت‌های مختلف متفاوت است. استفاده از قطعات اصل و تضمین‌شده، بهره بردن از نیروی کار حرفه‌ای و ارائه گارانتی قطعات جدید، همگی از ویژگی‌های تعیین‌کننده برای تعمیر هستند. با توجه به سخت بودن انجام این کار و ریسک بالایی که دارد، توصیه می‌شود تا حتما افراد از یک متخصص کمک بگیرند. در غیر این صورت امکان خطا و ایجاد هزینه‌های مضاعف وجود دارد.

قبل از تعویض ال سی دی باید چه کار کرد؟

قبل از تعویض ال سی دی باید علت آسیب دیدن دستگاه را به طور کامل شناسایی کرد و راه‌حل‌ها را دانست. افرادی که خودشان می‌خواهند تعویض را انجام دهند بهتر است فیلم‌های آموزشی اختصاصی را ببینند. با این حال، توصیه می‌شود که به تنهایی این کار را انجام ندهند. همچنین باید بخش‌هایی مانند باتری، هارد و قسمت‌های جداشدنی را از دستگاه جدا کرد.

آیا تعویض ال سی دی را می‌توان در خانه انجام داد؟

امکان انجام دادن این کار در خانه وجود دارد. با این حال مراحل بسیار دشوار و حساس آن باعث می‌شود که بسیاری از افراد سراغ این کار نروند. همچنین در تعویض ال سی دی سرفیس در خانه ممکن است ال سی دی بشکند و هزینه‌ها بیشتر شوند. تعویض ال سی دی تبلت سخت‌تر از لپ تاپ است.

10 گام تعویض ال سی دی سرفیس (تبلت)

  1. یک چسب نواری بزرگ را به کل صفحه نمایش سرفیس بچسبانید، به طوری که صفحه کامل پوشیده شود. این کار از آسیب دیدن و شکستگی صفحه جلوگیری می‌کند. البته در صورت ترک داشتن صفحه ال سی دی، امکان شکستگی بیشتر وجود دارد. حتما باید از عینک ایمنی استفاده کرد و از دست زدن به تاچ ال سی دی خودداری کرد.
  2. لبه سمت راست ال سی دی باید گرم شود. برای این منظور باید یک سشوار را حدود 2 دقیقه در قسمت صفحه نمایش روشن کرد. البته در برخی موارد زمان بیشتری برای این کار نیاز است. استفاده از تفنگ حرارتی و یا صفحه داغ نیز برای گرم کردن صفحه به کار می‌رود. البته داغ شدن بیش از حد صفحه به باتری و یا صفحه نمایش آسیب می‌زند.
  3. در این مرحله باید به چیدمان چسب ال سی دی توجه کنید. طبق عکس زیر، بخش‌های قرمز فقط چسب دارند و برای بریدن هم بی‌خطر هستند. بخش‌ نارنجی، صفحه نمایش و کابل‌های انعطاف‌پذیر را در خود دارد که باید به دقت برش داد و بیش از 3 میلی‌متر پیک آپ را وارد آن نکرد. در بخش‌های زرد نیز چسب بیشتری وجود دارد و کابل‌های آنتن شکننده در آن قرارگرفته‌اند که باید مراقب آسیب زدن به آن‌ها بود.

  1. یک پیک آپ را در قسمت بریدگی بلندگوی سمت راست، بالای صفحه باید قرار داد. این پیک آپ بین شیشه مشبک بلندگو لغزیده می‌شود و حدود 12 میلی‌متر می‌توان آن را به سمت داخل هدایت کرد. اگر بیشتر از آن پیک آپ وارد شود به ال سی دی آسیب می‌زند. بعد باید پیک آپ را به سمت پایین سرفیس برد و آن را تا زیر لبه پایینی برش بلندگو لغزانید.
  2. در قدم بعدی لازم است که چسب ال سی دی برش داده شود. برای این کار، باید پیک آپ را از لبه سمت راست سرفیس به سمت پایین ببرید. اگر مقاومتی در بخشی از کار حس شود، حتما باید کار را متوقف کرده و دوباره محل مورد نظر را گرم کنید. فشار زیاد از حد با پیک آپ باعث ترک خوردن ال سی دی می‌شود. برای اینکه چسب دوباره بسته نشود، پیک آپ در لبه سمت راست باقی می‌ماند.
  3. تمام مراحل قبل را در بخش‌های دیگر سرفیس نیز می‌توان انجام داد. البته با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد در برخی از قسمت‌‌ها نباید پیک آپ زیاد وارد شود.
  4. در مرحله بعد، وقتی پیک آپ‌ها در دورتادور صفحه نمایش جای گرفته‌اند و فاصله مناسب ایجاد شده است، می‌توان صفحه نمایش را به آرامی از قاب سرفیس جدا کرد. اگر مقاومتی بود، افراد باید حتما محل دقیق آن را دوباره با حوصله گرم کنند و با پیک آپ آن را برش دهند.
  5. بعد از اتمام جداسازی‌ها، همچنان نمی‌توان به سرعت صفحه نمایش را بالا آورد. باید دو کابل وصل شده به مادربرد نیز با استفاده از یک حلال جدا شوند. بعد قسمت بالای صفحه نمایش را از قاب جدا کرده و باید اتصال پایین صفحه به کانکتورهای نمایشگر مادربرد را قطع کرد. در این مرحله باید صفحه را آرام روی قاب گذاشت و مراقب بود که کانکتورها رو به بالا بمانند. چروک شدن کابل‌های نمایشگر به هیچ وجه نباید اتفاق بیفتد.
  6. در این مرحله، باید از یک زاویه‌دار برای جدا کردن شیلد EMI استفاده کرد. در حین انجام این کار باید مراقب بود تا شیلدها زیاد دچار تغییر شکل نشوند زیرا در طول مونتاژ دوباره باید آن‌ها را نصب کرد. همچنین باید مطمئن بود که تمام دندانه‌ها به لبه فلزی چسبیده‌اند و زیر شیلد EMI خم نمی‌شود. با استفاده از پنس می‌توانید دو شیلد EMI را جدا کنید.
  7. ال سی دی سرفیس را در این مرحله می‌توان جدا کرد. ابتدا باید محافظ EMI را از روی فلت ال سی دی برداشت. همچنین در این مرحله، از یک اسپادگر استفاده می‌شود تا بتوان کابل اتصال صفحه نمایش را مستقیم سمت بالا و از سوکت آن روی مادربرد بیرون کشید. با کمک نوک اسپادگر باید کانکتور دیجیتایزر را مستقیم به سمت بالا برد و از سوکت خارج کرد.

همچنین از یک اسپادگر برای برگرداندن قفل‌های کوچک فلپ‌های روی کانکتورهای ZIF استفاده می‌شود. سپس با کمک یک پنس باید کابل‌های نمایشگر را از سوکت‌ها جدا کرد.

5 گام جدا کردن ال سی دی سرفیس (لپ تاپ)

جدا کردن ال سی دی سرفیس در لپ تاپ راحت‌تر از تبلت است. با این حال همچنان توصیه نمی‌شود که در خانه انجام شود.

  1. باید لپ تاپ را برعکس کرد و روی سطح صاف یا یک میز گذاشت. بعد کلید فشاری را برای خارج کردن باتری فشار می‌دهیم باتری را خارج می‌کنیم.
  2. در مرحله دوم باید پیچ‌های پشت لپ تاپ را باز کرد. هارد و پانل محافظت رم نیز در این مرحله خارج می‌شوند.
  3. با کمک یک کارتک پیکدار از کناره سمت راست کار را شروع می‌کنیم و ال سی را به طور کامل می‌خوابانیم.
  4. در مرحله بعد باید پیچ‌ها را باز کرد و کیبورد را به آرامی به سمت بالا کشید تا صفحه EMI خارج شود. در این قسمت کابل را با آرامش خارج می‌کنیم.
  5. در این مرحله پیچ‌هایی که مانع خارج شدن ال سی دی می‌شوند را باز می‌کنیم و آن را خارج می‌کنیم.

تعویض ال سی دی سرفیس با «آروند گارانتی»

«آروند گارانتی» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه ارائه انواع خدمات مربوط به تعمیر دستگاه‌های مختلف است و خدمات گارانتی کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مجموعه برای هر دستگاه الکترونیکی مانند تبلت، لپ تاپ، گوشی و حتی کنسول بازی می‌توان از امکانات کامل استفاده کرد. همچنین خدمات مربوط به برندهایی مانند اپل، سرفیس، ایکس باکس، نینتندو و سونی همگی در این مجموعه ارائه می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت «آروند گارانتی» با آدرس www.arvandguarantee.com  دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02142528000 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : آروند گارانتی
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز