آموزش باریستایی در مدرسه قهوه ایران

ژیوار

یازدهمین دوره نمایشگاه نوشیدنی و قهوه تهران در روزهای 29 مرداد تا یکم شهریور 1403، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این رویداد، انواع مجموعه‌های فعال در تولید و سرو قهوه، از شرکت‌های تولید پودر قهوه تا سازندگان تجهیزات روست دانه قهوه شرکت داشتند. یکی از غرفه‌های پرطرفدار در این نمایشگاه متعلق به مدرسه قهوه ایران بود. این مدرسه -که به ادعای خود، نخستین فضای آکادمیک برای ارائه آموزش‌ مهارت‌های مورد نیاز برای کار در کافه و یا اداره کردن آن است- دوره‌های مختلفی از جمله دوره باریستایی را برگزار می‌کند.

کاماپرس، با نماینده این مجموعه، گفت‌وگویی را درباره دوره‌های مختلف آن به‌ویژه دوره باریستایی انجام داده  است.

درمورد مجموعه خود و دوره‌های مختلف آن توضیح می‌دهید؟

ما اولین مدرسه قهوه در ایران و خاورمیانه هستیم و سال‌ها است به ارائه دوره‌های مختلف در زمینه کافه و کافه‌رستوران مشغول هستیم. باریستایی، مدیریت کافه و کافه‌رستوران، قهوه‌های دمی، لاته آرت و غیره از جمله این دوره‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

چند سال است که دوره‌ آموزش باریستایی را برگزار می‌کنید؟

آموزشگاه ما در سال 1390 تأسیس شد؛ اما از سال 95 که مجموعه ما زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار گرفت، برگزاری این دوره در مدرسه قهوه به‌صورت رسمی و با ارئه مدرک فنی و حرفه‌ای به هنرجویان انجام می‌شود.

دریان سفر امید

از مدرک باریستایی چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟

از آن‌جا که مدرک ما رسمی و مربوط به سازمان فنی و حرفه‌ای است، می‌توان از آن برای مهاجرت، کسب جواز و دریافت وام استفاده کرد.

مهاجرت با مدرک باریستایی چقدر عملی است؟

مدرک فنی حرفه‌ای ایران را 160 کشور جهان از جمله کشورهای اطراف، کشورهای اروپایی و امریکای شمالی به رسمیت می‌شناسند. هنرجویان می‌توانند برای مهاجرت، این مدرک را ترجمه رسمی کنند. روی‌هم‌رفته افراد زیادی برای یادگیری چگونگی تأسیس کافه، اشتغال به باریستایی و یا مهاجرت به ما مراجعه می‌کنند و در هر سه زمینه نیز موفق خواهند بود؛ چرا که هم آموزش کامل دریافت می‌کنند و هم مدارک معتبری به آنان داده می‌شود.

آیا افرادی که به‌عنوان استاد در مجوعه شما فعالیت می‌کنند، کافه‌دار هستند؟

خیر؛ مدرسین ما به‌طور حرفه‌ای برای تدریس آموزش دیده‌اند و مدرک بین‌المللی SCA دارند.

آیا خارج از کشور آموزش‌دیده‌اند یا در داخل؟

در داخل کشور اما زیر نظر استادان خارجی آموزش دیده‌اند.

مدرسه قهوه ایران در کدام شهرها به جز تهران شعبه دارد؟

نمایندگی‌های ما در تبریز، شیراز و اصفهان هستند.

مدت و هزینه شرکت در دوره‌ باریستایی چقدر است؟

دوره باریستایی 4 روزه است و اگر در نوبت عصر شرکت کنید، زمان آن به 6 شب ( از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعات 6 بعد از ظهر تا 9 شب) افزایش می‌یابد. هزینه این دوره 6 میلیون تومان است. کارورزی دوره نیز به‌مدت 4 روز و به‌صورت رایگان در محیط کافه‌ای -که متعلق به شعبه مرکزی مدرسه است- برگزار می‌شود.

دوره‌های آنلاین شما به چه صورت هستند؟

دوره آنلاین را شعبه تبریز مجموعه برگزار می‌کند. ترجیح ما این است که کلاس‌ها حضوری باشد تا هنرجویان آموزش کامل ببینند؛ زیرا در دوره‌های آنلاین کارورزی نداریم و ممکن است اشکالات هنرجو رفع‌ نشده باقی بماند.

دوره‌های دیگر شما (شیرینی، نان، صبحانه و غیره) به چه صورت هستند؟

دوره‌های کیک‌ و شیرینی کافی‌شاپی، دوره نان و دوره فست‌فود، ماهی یک‌بار برگزار می‌شوند و مانند همه دوره‌های ما در پایان به هنرجوها مدرک معتبر داده می‌شود؛ اما بیشتر تمرکز ما (به‌عنوان یک مدرسه قهوه) روی کلاس‌های قهوه است.

انتهای پیام

مرتبط با : مدرسه قهوه ایران
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز