طرح ترافیک از شنبه با شرایط جدید باز می گردد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اعلام خبر فعالیت مجدد طرح ترافیک در پایتخت توسط معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، موجی از انتقادات را در شبکه‌های مجازی به راه انداخته است.

به گزارش کاماپرس، در حالی که سایه سنگین کرونا همچنان بر سر شهر تهران است، مسئولان شهرداری تهران بر اجرای طرح ترافیک که درآمد بسیاری را برای این سازمان به همراه دارد، اصرار می‌ورزند؛ این در حالیست که عموم مردم این اقدام شهرداری را منجر به افزایش استفاده از مترو و اتوبوس دانسته و معتقدند خطرات کرونا با این تصمیم بیشتر خواهد شد.

ساعت جدید طرح ترافیک

مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از اصلاح ساعت طرح ترافیک در کلانشهر تهران خبر داد. به گفته او، طرح ترافیک که پیش از شیوع کرونا از ساعت ۶ و نیم آغاز و تا ساعت 19 ادامه داشت، در بازگشت مجدد از 8 صبح تا 4 عصر اجرا خواهد شد.

آغاز موجی از انتقادات در فضای مجازی

با اعلام این خبر، موج عظیمی از انتقادات در فضای مجازی به راه افتاد. بسیاری از کاربران با اشاره به کارنامه هاشمی در فروردین 1398، تصمیم جدید شهرداری تهران را زیر سوال بردند.

کاربری در این مورد می‌نویسد: «تلاش شهرداری تهران برای بازگرداندن طرح ترافیک شرم‌آوره. هنوز کابوس کرونا بر سر کشور است و معاون جدید حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری، با آن سوابق درخشان در فروردین ۹۸، خبر از بازگشت طرح ترافیک می‌دهد.»

کاربر دیگری با اشاره به جدی گرفته نشدن استفاده اجباری از ماسک در مترو، اظهار کرد: «هنوز هیچ اقدام جدی برای اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل‌ونقل عمومی از سوی مدیران شهری پایتخت انجام نشده، که مناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از اجرای طرح ترافیک از شنبه آینده خبر داده! آقایان به فکر نان خود هستند و بیخیال جان مردم.»

دیگر کاربران با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت اجرای طرح ترافیک، اعلام این خبر را مایه تعجب دانسته و از انفعال ستاد ملی مبارزه با کرونا در برابر چنین تصمیماتی انتقاد می‌کنند.

گفتنیست، در جهت مبارزه با کرونا و رعایت فاصله اجتماعی، طرح ترافیک از مدت‌ها پیش لغو شده و عموم مردم بدون محدودیت در حال تردد در کلان‌شهر تهران هستند. بسیاری از کارشناسان، بازگشت طرح ترافیک و اجبار مردم به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی که گنجایش اجرای قانون فاصله‌گذاری اجتماعی را ندارد را به مثابه یک خودکشی دسته‌جمعی دانسته‌اند.

آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز