آغاز بازرسی ویژه فروش خودرو های صفر کیلومتر

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پس از ورود وزارت صمت به بحث مدیریت کنترلی بازار خودرو ، حال خبر رسیده که بازرسان این وزارتخانه برای نظارت بر روند خریدوفروش‌ها خصوصا خودروهای صفر کیلومتر وارد بازارخودرو شده‌اند.

به گزارش کاماپرس؛ بعد از وعده اخیر سرپرست جدید وزارت صنعت، معدن وتجارت مبنی بر اینکه تا قبل از رسیدن به عیدفطر، بازار بهتری در بخش خودرو خواهیم داشت؛ حالا به نظر میرسد این وزارتخانه با دستورالعمل‌هایی سعی در نظارت حداکثری بر کنترل قیمتها در بازار دارد.

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که پس از کش‌وقوس‌های زیاد، قیمت خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار مشخص و روش و نحوه فروش محصولات ایران‌خودرو و سایپا تصویب شد، بر این اساس قیمت محصولات سایپا به‌طور متوسط ۲۳ درصد و ایران‌خودرو ۱۰ درصد افزایش یافت، همچنین قیمت خودروی صفر در بازار آزاد فقط با ۱۰ درصد بیشتر از قیمت کارخانه فروخته می‌شود. جدا از حاشیه‌هایی که خودروسازان بر سر نحوه تعیین قیمت خودروها با ستادتنظیم بازار و شورای رقابت دارند، اما اینطور که ریس سازمان صمت استان تهران خبر داده، بازرسی‌ها در خصوص معاملات و نحوه خریدوفروش خودرو در بازار، توسط بازرسان این سازمان آغاز شده است.

متخلفات فروش خودرو صفر به تعزیرات معرفی می شوند

به نقل از سازمان بازرگانی استان تهران، رئیس سازمان صمت استان تهران از شروع بازرسی‌های این سازمان در بازار خودرو خبر داده و گفته است: خودروهای صفر می‌تواند ۱۰ درصد بالاتر از قیمت کارخانه در بازار عرضه شوند.

راز آسمان پایتخت

به گفته یدالله صادقی پس از اینکه ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری خودرو را اعلام کرد و مقرر شد، قیمت خودرو صفر در بازار ۱۰ درصد بالاتر از نرخ کارخانه، به فروش برسد، بازرسی‌های سازمان صنعت در این باره شروع شد.

او تاکید کرده: با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل قیمت‌گذاری رسماً ابلاغ نشده است، اما سازمان صمت کار بازرسی را شروع کرده و در صورت شکایت و یا تخلف فروش خودرو در نمایشگاه‌های ماشین بیش از نرخ مصوب، پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

انتهای پیام

آریاپی
رایانه کمک
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز