آشنایی با ژانرهای اسکیپ روم ؛ برای یک تجربه هیجان‌انگیز آماده‌ای؟!

ژیوار

اسکیپ روم یا همان اتاق فرار یکی از تفریحات جذاب و هیجان‌انگیزی است که در سال‌های اخیر به‌شدت محبوب شده است. در این بازی، شما با ورود به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز، باید با استفاده از سرنخ‌ها، معماهای بازی را حل کرده و موفق به فرار شوید!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اتاق فرار یک بازی معمایی است که بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند تنها در ژانر ترسناک طراحی می‌شود. درحالی که علی‌رغم شهرت ژانر ترسناک، انواع اسکیپ روم ، در سناریوها و ژانرهای بسیار متنوع و گوناگونی طراحی و اجرا می‌شوند. از این رو شما می‌توانید با کمی تحقیق، ژانر موردعلاقه خود را انتخاب کرده و از بازی نهایت لذت را ببرید. کاماپرس در ادامه به معرفی اسکیپ روم و ژانرهای مختلف آن می‌پردازد.

اسکیپ روم چیست؟

اسکیپ روم، یک بازی معمایی است که در سناریوها و پلات‌های گوناگونی، مانند فیلمنامه طراحی می‌شود. هریک از شرکت‌کنندگان در این بازی، دارای یک کاراکتر یا نقش است که باید پیروزی باید وظایف مربوط به آن را انجام دهد. اسکیپ روم یک بازی تیمی است که سناریوهای آن معمولا برای گروه‌های 4 تا 8 نفره نوشته شده است.

اسکیپ روم چه ژانرهایی دارد؟

سازندگان و بازی‌سازان، برای نوشتن سناریو و خط داستانی هر اسکیپ روم، از یک ژانر خاص استفاده کرده و طراحی اتاق و فضاسازی را بر همان اساس انجام می‌دهند. اسکیپ روم دارای ژانرهای متنوعی است که در ادامه معرفی شده است؛

دریان سفر امید

ژانر جنایی: ژانر جنایی یکی از ژانرهای محبوب اسکیپ روم است که غالبا براساس جرم و جنایت‌های مختلف طراحی می‌شود. سناریوهای ژانر جنایی معمولا شامل پرونده‌های قتل، سناریوهای پلیسی و کارآگاهی، پرونده‌های قاچاقچیان مختلف مانند قاچاق اعضای بدن یا اسلحه است. در این سناریوها شما معمولا در نقش پلیس یا کارآگاه و حتی در برخی موارد سارق نیز در بازی شرکت می‌کنید.

ژانر دلهره‌آور: ژانر دلهره‌آور دقیقا مانند فیلم و سریال‌های همین ژانر طراحی می‌شود؛ در این ژانر معمولا اتفاق ترسناکی نمی‌افتد، اما نشانه‌هایی از عامل ترس در تمام فضای بازی وجود دارد، این نشانه‌ها معمولا با استفاده از نور، صدا، موسیقی و فضای بازی ایجاد می‌شود.

ژانر ترسناک: ژانر ترسناک محبوب‌ترین ژانر اسکیپ روم محسوب می‌شود. در این ژانر باید منتظر اتفاقات ترسناک، جامپ اسکیرها و ترس‌های غیرقابل پیش‌بینی باشید. البته در این ژانر نیز همچنان ذات اتاق فرار معمایی است و شما باید با حل معماها و پازل‌ها زودتر از بازی فرار کنید تا از این ترس‌ها خلاص شوید.

ژانر کارآگاهی: اگر شما هم عاشق فیلم و سریال‌های معمایی و رازآلود هستید، احتمالا عاشق این اتاق فرار می‌شود. در این بازی شما باید مانند یک کارآگاه مثل پوآرو یا شرلوک هولمز پرونده‌های معمایی مختلف را حل کنید.

ژانر تاریخی: این ژانر دارای یک سناریو یا فیلمنامه تاریخی است و فضاسازی بازی و نقش‌ها متناسب با آن صورت می‌گیرد. در واقع شما باید در یک داستان تاریخی و قدیمی به حل معماها و پازل‌ها بپردازید و از یک راز تاریخی بزرگ پرده بردارید. از جمله سناریوهای این ژانر می‌توان به اسکیپ روم گنج فرعون اشاره کرد.

ژانر فانتزی: این ژانر در یک فضای کاملا انتزاعی و خاص اجرا می‌شود. از سناریو و پلان‌های بازی گرفته تا فضا سازی و دکور و طراحی، همه چیز بسیار خاص و منحصر به فرد است. اگر به فیلم‌های فانتزی مانند آلیس در سرزمین عجایب یا فیلم‌های تیم برتون علاقه داشته باشید، احتمالا این ژانر مناسب شما است. از جمله سناریوهای معروف این ژانر، اسکیپ روم هیپنوتیزم و فرار فریدا کالو است.

رزرو بهترین ژانر اتاق فرار با تایم فور فان

تایم فور فان ، یک پلتفرم آنلاین است که امکان رزرو انواع ژانرهای اسکیپ روم در سراسر کشور را فراهم کرده است. این مجموعه دارای آرشیو کاملی از بهترین اسکیپ روم های کشور بوده که توسط یک تیم نقد تخصصی انتخاب و جمع‌آوری شده‌اند. از مزیت‌های رزرو اسکیپ روم در تایم فور فان ، امکان مطالعه نقدهای تخصصی و نظرات شرکت‌کنندگان قبلی است.

انتهای پیام

مرتبط با : تایم فور فان
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز