آشنایی با پروفیل ساختمانی و کاربرد آن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مصالح ساختمانی فلزی از جمله محصولاتی هستند که در حوزه ساخت و ساز کاربرد زیادی دارند. پروفیل ساختمانی، یکی از این نوع محصولات است که سطح مقطع آن یکسان بوده و معمولا بین شش تا 12 متر طول دارد.

به گزارش کاماپرس، سطح مقطع پروفیل اشکال هندسی مختلفی از جمله دایره، بیضی، سه گوش، چهار گوش یا ترکیبی دارد. با این حساب، بیشتر مقاطع آهنی موجود در بازار در دسته پروفیل‌ها قرار می‌گیرند و به همین دلیل پروفیل­‌ها دارای انواع دسته‌ندی هستند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها دسته بندی به دو نوع پروفیل ساختمانی و صنعتی است.

در این گزارش دلیل پرکاربرد بودن پروفیل ساختمانی در صنعت ساخت و ساز بررسی شده است.

آشنایی با پروفیل ساختمانی

پروفیل ساختمانی نوعی از پروفیل است که برای ساخت‌وساز کاربرد دارد و به منظور ساخت در، لوله، پنجره یا نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروفیل ساختمانی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و می‌توان آن‌ را به اشکال‌ مختلف در اسکلت ساختمانی به کار گرفت. این محصول، گذشته از انعطاف پذیری، به دلیل داشتن ضخامت بالا، ابعاد متنوع و دقیق، جوش پذیری و مقاومت خوب در برابر وزن سازه، در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد.

پروفیل ساختمانی - کاماپرس

راز آسمان پایتخت

بیشترین کاربرد پروفیل ساختمانی

پروفیل ساختمانی انواع و اشکال مختلفی دارند و بسیار متنوع است. این محصول کاربردهای زیادی در اجزای ساختمان دارد، اما مهم‌ترین کاربرد آن برای تولید چارچوب فلزی و فولادی برای ساختمان، ساخت انواع در و پنجره‌های ساختمانی، محکم کردن سازه‌های فولادی و ساخت و پوشش سقف سوله و انبارها است.

روش‌های تولید پروفیل ساختمانی و انواع پرکاربرد آن

پروفیل ساختمانی به روش‌های مختلفی تولید می‌شود که در ادامه شرح داده شده است.

نورد گرم: یک مدل از پروفیل ساختمانی از شمش فولادی گرم ساخته می‌شود و دور بسته است. معمولا پروفیل ساختمانی که با روش نورد گرم تولید می‌شود، در برابر فشار بیرونی مقاومت‌ بیشتری از خود نشان می‌دهد.

نورد سرد: ساخت پروفیل ساختمانی با نورد سرد مانند روش قبل، با استفاده از مواد مذاب نیست. معمولا در تولید مقاطع پروفیل ساختمانی با نورد سرد، ورق‌های سرد تولید شده با استفاده از پرس و خم کاری تغییر شکل داده و به بازار عرضه می‌شوند. به طور معمول پروفیل‌ ساختمانی تولید شده با این روش برای کارهای اصلی ساخت و ساز استفاده نمی‌شود. این نوع پروفیل‌ها در کارهای سبک و جزئی مانند سقف‌ها و چارچوب‌های ساختمان‌ها استفاده می‌­شود.

مرکب: نوعی دیگر از پروفیل وجود دارد که با روش ترکیب نورد گرم و سرد به دست می­‌آید. به منظور تولید این نوع پروفیل باید همزمان دو روش نورد سرد و گرم به کار گرفته شود تا پروفیل ساختمانی به روش مرکب به دست آید.

با روش‌های فوق انواع پروفیل تولید و روانه بازار می‌شود تا به دست ساختمان سازان برسد. پروفیل ساختمانی انواع مختلفی دارد، اما از میان انواع آنها پروفیل فولادی، بتنی، چوبی، پی وی سی و آلومینیوم کاربرد بیشتری دارند.

پروفیل ساختمانی - کاماپرس

اطلاع از قیمت و خرید انواع پروفیل ساختمانی با «آهن ملت»

خدمات بازرگانی توان کاوش شکیبا (آهن ملت) با داشتن تیم قوی کارشناسی و ارائه خدمات مشاوره مناسب توانسته نظر بسیاری از متقاضیان انواع مقاطع آهنی و فولادی را به خرید اینترنتی جلب کند و اعتماد آن‌ها را برای این نوع خرید به دست آورد. این مجموعه باسابقه، در زمینه خرید و فروش انواع مقطع فولادی و آهنی فعال است و همواره برای ارائه انواع خدمات شامل قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی، خرید و فروش انواع آهن آلات و ارسال سفارش‌ها به سراسر کشور آمادگی دارد.

قیمت پروفیل‌ها با توجه به روش تولید، ابعاد و اندازه، موارد کاربرد و نطایر آن متفاوت است. افرادی که مایل به آگاهی از قیمت روز پروفیل ساختمانی و کسب اطلاعات بیشتر درباره این مقطع آهنی هستند، می‌­توانند به درگاه آهن ملت به آدرس اینترنتی https://ahanmelat.com مراجعه کنند. با مراجعه به وبسایت آهن ملت و کلیک روی گزینه پروفیل ساختمانی، انواع این محصول به همراه قیمت و ابعاد و اندازه‌ برای کاربران نمایش داده خواهد شد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می­‌توانند با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
رایانه کمک
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز