آشنایی با انواع ویزای تاجیکستان

ویزای تاجیکستان - کاماپرس
آریاک سفر

تاجیکستان با ۱۴۳ هزار کیلومتر مربع مساحت در آسیای مرکزی قرار دارد و پایتخت آن شهر دوشنبه است. زبان ملی این کشور، فارسی تاجیکی بوده و روسی به عنوان زبان رسمی بین قومی استفاده می‌شود.

کاماپرس در این گزارش انواع ویزای تاجیکستان و شرایط اخذ آنها را بررسی کرده است.

ویزای تاجیکستان - کاماپرس

ویزای توریستی تاجیکستان

ویزای توریستی تاجیکستان برای افرادی که با هدف گردش و سفر قصد ورود به این کشور را دارند، صادر می‌شود. این ویزا انواع مختلفی دارد که در ادامه توضیح داده شده است.

ویزای توریستی عادی: دارندگان این ویزا می­‌توانند به مدت 10 روز در تاجیکستان اقامت کنند. در تورهای تاجیکستان معمولا از این نوع ویزا استفاده می‌­شود.

دریان سفر امید

ویزای توریستی یک ماهه: با این ویزا می­توان تا یک ماه در تاجیکستان اقامت کرد. البته از حدود یک سال پیش (10 آگوست 2023) ویزای تاجیکستان برای ایرانیانی که قصد ورود از مرز هوایی به شهر دوشنبه دارند، لغو شده است؛ یعنی برای مدت 30 روز می‌­توان در کشور تاجیکستان بدون ویزا اقامت کرد و برای اقامت بیش از آن نیاز به ویزا خواهد بود که به دو صورت الکترونیک و لیبل صادر می‌شود. ویزای الکترونیکی به صورت آنلاین است و برای دادن درخواست آن نیازی به حضور در سفارت این کشور نیست، ولی ویزای لیبل نیاز به انگشت نگاری و حضور در سفارت دارد.

ویزای توریستی یک ماهه با چندبار ورود: این ویزا برای کسانی مناسب است که بخواهند در یک ماه چند بار از تاجیکستان خارج شوند و دوباره به آن بازگردند. این ویزا برای مواردی مانند کلاس‌های آموزشی و گرفتن گواهی‌نامه و موارد مشابه است.

ویزای توریستی دو ماهه: این ویزا به دارنده آن اجازه می‌دهد که به مدت دو ماه در تاجیکستان اقامت کند.

ویزای توریستی دو ماهه با چندبار ورود: این ویزا به صاحبان آن امکان می‌دهد که تا دو ماه در تاجیکستان اقامت کنند و هر چند بار که خواستند از آن کشور خارج شوند و دوباره به آن بازگردند؛ با این توضیح که اعتبار اقامت از زمان ورود اول شروع می‌شود.

ویزای تاجیکستان - کاماپرس

ویزای تجارت تاجیکستان

این ویزا برای فعالیت‌های تجاری در تاجیکستان از جمله انجام تجارت، شرکت در جلسات و کنفرانس‌ و همایش‌ها و امضای قرارداد و نظایر آن صادر می­شود. دارندگان این ویزا اجاره ندارند در یک شرکت تاجیکی استخدام شوند. اعتبار این نوع ویزا نیز با توجه به درخواست متقاضی تعیین می‌شود و حداکثر شش ماهه است؛ با این حال، امکان تمدید اعتبار آن وجود دارد.

ویزای سرمایه­گذاری تاجیکستان

ویزای سرمایه‌گذاری تاجیکستان برای نمایندگان و روسای شرکتهایی که سرمایه‌گذاری بزرگ در تاجیکستان انجام می‌دهند و همچنین برای اعضای خانواده متقاضی اصلی صادر می‌شود که اعتبار آن دو ساله است.

ویزای کاری تاجیکستان

ویزای کاری تاجیکستان برای افراد خارجی که موفق به استخدام در شرکت تاجیکی شده‌اند و برای اعضای خانواده وی صادر می‌شود. این ویزا در مراحل اولیه تا سه ماه اعتبار دارد و در ادامه با ارائه قرارداد کاری امضا شده با شرکت مربوطه، قابل تمدید است.

ویزای تحصیلی تاجیکستان

این ویزا برای متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش از موسسات آموزشی یا دانشگاه‌های تاجیکستان در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا شده‌اند و همچنین اعضای خانواده آنان صادر می‌شود. این ویزای تاجیکستان تا پایان دوره تحصیلی متقاضی معتبر است.

ویزای تاجیکستان - کاماپرس

ویزای آموزشی تاجیکستان

این ویزا با اعتبار 9 ماهه صادر می­‌شود و قابل تمدید نیست. ویزای آموزشی را نمی­‌توان با ویزاهای دیگر جایگزین کرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تاجیکستان

برای دادن درخواست ویزای تاجیکستان به ارائه یک سری مدارک نیاز است که در ادامه معرفی شده است.

اصل و کپی گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه

رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما به تاجیکستان

عکس 4*3 با زمینه سفید، بدون روتوش و کاملا از روبه­‌رو

رزرواسیون هتل در تاجیکستان (اختیاری)

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

پرداخت تمامی هزینه­‌های اخذ ویزای توریستی

تکمیل فرم درخواست ویزا به طور دقیق، صحیح و خوانا

اخذ ویزای تاجیکستان با «سفر هالیدی»

آژانس گردشگری سفر هالیدی تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا با داشتن مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (اینماد) و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال (ساماندهی مشاغل الکترونیک) اقدام به راه­‌اندازی سایت فروش آنلاین خدمات گردشگری کرده است. سفر هالیدی برای متقاضیان سفر به کشورهای مختلف اقدام به اخذ ویزا و ارائه خدمات گردشگری می­‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://safar.holiday یا به صورت حضوری به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفا‌منش، نبش آزادی، ساختمان ایلیا، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۹ مراجعه کنند. همچنین برای ارتباط با کارشناسان سفر هالیدی می‌توانند با شماره تلفن‌­های ۲۱۰۰۰۱۴۰، ۴۰۲۲۷۹۶۱، ۴۰۲۲۷۹۶۲ و ۴۰۲۲۷۹۶۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان