آشنایی با انواع لاستیک آفرود

لاستیک آفرود-کاماپرس
ژیوار

اتومبیل‌های آفرود باید بتوانند در سخت‌ترین و ناهموارترین جاده‌ها بدون هیچگونه مشکلی به مسیر ادامه بدهند. ارتفاع این خودروها از سطح زمین زیاد است و معمولاً به یک موتور پرقدرت مجهز هستند. بنابراین، تایرهایی که زیر خودروهای آفرود نصب می‌شود باید ویژگی‌ها و استانداردها خاصی را داشته باشد. گاهی اوقات، لاستیکی که کارخانه برای اتومبیل در نظر می‌گیرد چندان راضی‌کننده نیست و یا ممکن است راننده بخواهد تایرهای فرسوده خودرو را تعویض کند. در این صورت، بهتر است درباره مشخصات انواع تایر آفرود اطلاعات لازم را کسب کنیم.

به گزارش کاماپرس، قیمت لاستیک آفرود خارجی به سایز، الگوی آج، برند و نوع تایر بستگی دارد. به طور کلی، قیمت این نوع لاستیک‌ها گران‌تر از لاستیک‌های معمولی درون شهری است. میزان بالای مواد اولیه مصرف شده،  الگوی آج، بزرگی لاستیک و استفاده از تکنولوژی‌های خاص دلیل اصلی این اختلاف قیمت است. در ادامه، ضمن بررسی انواع تایر آفرود، قیمت لاستیک آفرود خارجی نیز ارائه خواهد شد.

لاستیک آفرود All-Terrain (AT)

این نوع تایرها به دلیل چسبندگی بالا برای استفاده در جاده‌های ناهموار بسیار مناسب است. البته لاستیک‌های All-Terrain کاربری چند منظوره دارند و در جاده‌های آسفالتی هم قابل استفاده هستند. این لاستیک‌ها با چسبندگی و عملکرد بسیار خوب خود می‌توانند از پس رانندگی در شرایط آب و هوایی و جاده‌ای نامناسب مثل برف و یخبندان یا مناطق شنی و ماسه‌ای به راحتی بر بیایند. با این حال، تایرهای آفرودی All-Terrain وزن سنگین و صدای زیادی دارند.

لاستیک آفرود  (MT) Mud-Terrain

این نوع از تایرهای آفرود از الگوی آج منحصر به فردی برخوردارند. در گذشته از لاستیک‌های Mud-Terrain در مزارع کشاورزی استفاده می‌شد. چرا که آج‌های بزرگ این تایرها باعث می‌شود تا خودرو عملکرد بسیار خوبی در مسیرهای گِلی داشته باشد. با این حال، لاستیک‌های Mud-Terrain به افزایش مصرف سوخت، طول عمر پایین و سر و صدای زیاد مشهور بودند. اما امروزه به لطف استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا می‌توان گفت که این مشخصات دیگر برای تایرهای آفرود Mud-Terrain صدق نمی‌کند.

دریان سفر امید

به طور کلی، لاستیک‌های All-Terrain مناسب خودروهایی است که در مسیرهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اگر در اغلب موارد در جاده‌های گل‌آلود سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم تا لاستیک‌های Mud-Terrain را خریداری کنید.

آفرود-کاماپرس

قیمت لاستیک آفرود خارجی چند است؟

رانندگانی که برای خرید لاستیک آفرود با کیفیت ابهامی دارند می‌توانند سوالات خود را با کارشناسان مجرب مجموعه لاستیک فروش مطرح کنند. فروشگاه اینترنتی لاستیک فروش بیش از 20 سال سابقه در صنعت لاستیک و رینگ در بازار ایران را دارد. این مجموعه تلاش می‌کند تا حذف واسطه‌های فروش، ارائه محصولات با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت، رضایت مشتریان خود را به دست بیاورد.

انتهای پیام

مرتبط با : لاستیک فروش
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز