آریا سایپا با موتور پرقدرت 122 اسبی وارد بازار می‌شود

با تولید نسل جدیدی از موتور ملی در بهمن موتور ، محصولات جدید خودروسازان ایرانی همچون آریا سایپا نیز به موتورهای پرقدرت تجهیز می شوند.

به گزارش کاماپرس، مشکل پائین بودن قدرت موتور خودروهای داخلی که یکی از مهم ترین انتقادات به این خودروهاست با تولید نسل جدیدی از موتورها توسط متخصصان کشورمان در حال برطرف شدن است. به این ترتیب باید منتظر ظهور نسل جدیدی از خودروهای ساخت داخل با موتور قوی باشیم.

روزنامه هفت صبح در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ اواخر دی سال گذشته بود که در گزارشی خبر از سری جدید موتورهای ایرانی دادیم. در آن زمان چندان امیدی به تولید انبوه این موتورها ولو تا پایان سال 1400 نبود و انتظار می‌رفت آنها هم به سرنوشت پروژه دانشگاه علم و صنعت دچار شوند.

اما بهمن‌موتوری‌ها دل را به دریا زدند وتوانستند همزمان با آغاز تولید انبوه شاسی بلندشان دیگنیتی که گفته می‌شود 70 درصد از قطعات آن داخلی سازی شده است، موتورهای تیوان را به مرحله تولید انبوه برسانند و حتی از سایپا هم سفارش بگیرند.

500 هزار موتور تیوان تولید می‌شود

آریاک سفر

ظرفیت تولید موتورهای تیوان 500 هزار دستگاه درسال است. گفتنی است در سالی که گذشت، میزان تولید خودرو در ایران 900 هزار دستگاه بود و این یعنی اگر پروژه تیوان بتواند به نهایت ظرفیت خود برسد که البته مستلزم افزایش تولید دو برابری خودرو است، زیر کاپوت هر یک خودرو از چهار خودرو و چه بسا از هر سه خودرو یکی از پیشرانه های تیوان قرار خواهد گرفت.

اطلس سایپا هم به موتور جدید تجهیز می شود

بهمن موتور برنامه دارد تا در سال 1400 حدود 20 هزار دستگاه از محصولات خود را به موتورهای تیوان مجهز کند. همچنین در سال جاری فرآیند تطبیق پیشرانه سه سیلندر این شرکت با کرا‌س‌اوور آریا، محصول جدید سایپا، آغاز خواهد شد. با توجه به ویژگی های آریا احتمال می‌رود که پیشرانه 100 اسبی به عنوان پیشرانه پایه و پیشرانه 122 اسبی به عنوان پیشرانه مدل فول آریا مورد استفاده سایپایی‌ها قرار بگیرد.

با توجه به تیراژ 75 هزار عددی پیشرانه‌های تیوان در سال 1401 که بسیاری از آنها به محصولات سایپا اختصاص پیدا خواهد کرد، دیگر خودروی جدید سایپا مانندا طلس هم به موتورهای تیوان، احتمالاً نسخه 75 اسبی مجهز خواهد شد.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز