مجوز گرانی 3 ماه یک بار قیمت خودرو لغو می‌شود

برخی منابع آگاه خبر داده‌اند که مجوز تعدیل قیمت خودرو هر 3 ماه یک بار که توسط شورای رقابت به خودروسازان داده شده بود و خودروسازان نیز از آن برای گران کردن قیمت مصوب – قیمت کارخانه – محصولاتشان استفاده می کردند به زودی لغو می شود.

به گزارش کاماپرس، شاید شما هم از منتقدان افزایش قیمت مصوب خودروهای داخلی باشید چرا که خودروی مورد نظر خود را – مثلا کوئیک ، ساینا اس ، شاهین ، وانت نیسان و … – در زمانی که قیمت آن بسیار کمتر و گاه یک سوم قیمت مصوب کنونی بود پیش خرید کرده اید اما خودروسازان با افزایش قیمت این خودروها شما را برای تکمیل وجه و دریافت خودروی خود به مشکل دچار کرده اند.

به نظر می رسد این افزایش قیمت – خوب یا بد – با مجوزهای قانونی انجام شده و مصوبه شورای رقابت مجوز آن را به خودروسازان داده است. در واقع بر اساس آخرین مصوبه شورای رقابت، خودروسازان مجاز بودند هر سه ماه یک بار به میزان تورم بخشی اعلامی بانک مرکزی، قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

اما این وضعیت در حال تغییر است و برخی شبکه های اجتماعی و کانال های تخصصی خودرو اخباری در این زمینه به نقل از منابع آگاه منتشر کرده اند.

از جمله کانال اخبار روز خودرو با انتشار پشتی در این زمینه نوشته است؛ در فصل زمستان، شورای رقابت به علت ثبات قیمت ارز، مجوز افزایش قیمت را صادر نکرد. حال بر اساس اطلاعاتی که برخی منابع آگاه داده اند، رایزنی هایی بین مسئولان در حال انجام است تا افزایش قیمت خودروسازان را به بازه های شش ماهه یا یک ساله محدود شود.

راز آسمان پایتخت

به نوشته اخبار روز خودرو، این منبع آگاه افزود: در صورت ثبات قیمت ارز و مواد اولیه، این تصمیم به زودی وارد مراحل اجرایی می شود.

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مجوز گرانی 3 ماه یک بار قیمت خودرو لغو می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز