شاهین ۷۰۰ میلیونی و غافلگیری بازار خودرو

با اینکه قیمت کارخانه ای خودرو شاهین حدود 268 میلیون تومان است ، اما این خودرو جدید سایپا در بازار با ۲ تا ۳ برابر قیمت فروخته می‌شود.

به گزارش کاماپرس، بازار شاهین در روزهای اول سال داغ داغ است. این خودرو که در روزهای پایانی سال ۹۹ به مشتریان تحویل داده شد، حالا یکی از خودروهای پرطرفدار و پرفروش بازار است.

اختلاف قیمت این خودرو در بازار و کارخانه هم نتوانسته بازار شاهین را سرد و کساد کند. در حال حاضر فقط ۳۰۰ خودرو شاهین به مشتریان تحویل داده شده است، با این وجود و به غیر از تعداد کمی که قصد فروش ندارند،بیشتر مالکان این خودرو با توجه به اختلاف زیاد قیمت کارخانه و بازار ترجیح می دهند فروشنده باشند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

قیمت ها از ۵۵۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان

آریاک سفر

فروشندگان شاهین با توجه به تفاوت فاحش بین قیمت کارخانه این خودرو قیمت بازار با قیمتهای پیشنهادی خود باعث غافلگیری بازار خودرو شده اند.
قیمت کارخانه شاهین 268 میلیون تومان است، البته با توجه به گرانی خودرو در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ قیمت کارخانه این خودرو هم افزایش پیدا می کند، اما هنوز فاصله زیادی با قیمتهای عرضه شده در بازار دارد. قیمتها در بازار بین 550 تا 700 میلیون تومان است و حتی در روزهای اول فروردین به 850 میلیون تومان هم رسیده بود.

خودرو ایمن بازار

شاهین در بازار به غیر از جدید بودن محصول برای بازار به ایمنی بالا هم شهرت دارد. در بیشتر آگهی های شاهین اشاره شده است که این خودرو ایمن ترین خودروی ایرانی اســت که تا به حال تولید شده و توانسته استانداردهای مهم اروپا را به دست بیاورد و البته سه سال هم ضمانت شده و گارانتی دارد.

در بعضی از آگهی های شاهین هم این خودرو با هیوندا النترا و کیا سراتو مقایسه شده است. شاهین G یا همان شاهین فول، فقط در 4 رنگ سفید، مشکی، نقره‌ای متالیک و نوک مدادی متالیک بدست مشتریان می‌رسد و هیچ اختلاف قیمتی در آنها نیست و هر چهار رنگ خودرو شاهین، قیمت یکسانی دارند، اما شواهد نشان می دهد رنگ مشکی این خودرو در بازار با قیمت بیشتری فروخته می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “شاهین ۷۰۰ میلیونی و غافلگیری بازار خودرو

  1. ایران گفته:

    یک خرید و فروششو مثال بزنین کی خریده بعد بگین بازار داغ. چقدر از،سایپا پول میگیرین خبر اینطوری بزارین خخخخخ

  2. وحید گفته:

    برای خودمون متاسفم که خودرو ۱۶۰ میلیونی رو مجبوریم ۲۷۰ بخریم تازه اونم اگه بعد قرعه کشی
    واقعا جای تاسف داره

    • مهدي گفته:

      يكي از آشناهاي من ٥٠٠ تومن قيمت زده بود واسه فروش دو روزه فوري خريدن بعدش پشيمون شد كه چرا ارزون فروخته

      • فرشاد گفته:

        این ماشینایی که با قرعه کشی تحویل میشه رو چطوری میفروشن؟ سندش که منتقل نمیشه. وکالت و صلح هم که محضرها نمیزنن. چه جوری معامله میکنن؟؟

  3. م.ر از کرج گفته:

    من برنده قرعه کشی در ثبت نام سایپا برای شاهین شدم، قرار بود اسفند 99 خودرو را تحویل بدهند، به نمایندگی سایپا در محل زندگی مان چند بار مراجعه کردم، می گویند ، فعلا خبری نیست ، اوضاع تولید و توزیع خوردو نامشخص و …… است، خدا می داند با این تبلیغات حاشیه ای که برای خودرو شاهین می شود، می خواهند چه بلایی سر ذینفعان خودرو شاهین بیاورند، پناه می بریم به خدا از شر شیاطین اقتصادی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز