چرا شاهین سایپا آتش گرفت؟

ویدیویی از آتش گرفتن یک دستگاه خودرو شاهین در فضای مجازی سر و صدای زیادی درباره امنیت این خودرو به راه انداخته است.

به گزارش کاماپرس، شاید شاهین سایپا پر حاشیه ترین خودروی تولیدی این شرکت باشد. بعد از اعتراضهایی که حواله داران درباره قیمت نهایی این خودرو و البته تغییرات موتور این خودرو داشتند، حالا منتشر شدن ویدیویی از آتش گرفتن این خودرو خیلی از حواله داران را نگران کرده است.

در این ویدیو یک دستگاه خودرو شاهین در خیابان در حال سوختن است. اما چه دلایلی باعث آتش گرفتن این خودرو صفر شده که هنوز یک ماه هم از تحویل آن به مشتریان نمی گذرد؟

عامل بیرونی دلیل اصلی آتش گرفتن شاهین

شرکت خودرو سازی سایپا اعلام کرده خودرو هنوز در اختیار نمایندگی بوده و تحویل مشتری نشده بوده است.جبلی جوان معاون کیفیت سایپا هم معتقد است آتش سوزی خودرو شاهین ناشی از عامل بیرونی بوده است.

آریاک سفر

معاون کیفیت سایپا درباره سانحه آتش سوزی یک دستگاه خودرو شاهین می گوید: بررسی‌های اولیه نشان می دهد به احتمال زیاد عوامل جانبی و خارج از سیستم‌های خودرو باعث این اتفاق شده ولی جزئیات بیشتر پیرامون این اتفاق، پس از بررسی های کامل تر اعلام می شود.

جبلی جوان با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ گونه آسیب جانی به همراه نداشته است، به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: این خودرو در اختیار نمایندگی بوده و هنوز به مشتری تحویل داده نشده است. روزانه تعداد زیادی خودرو شاهین به مشتریان محترم تحویل می‌شود و براساس گزارش‌ها رضایت مشتریان از شاهین بسیار بالاست، دوباره تاکید می‌کنیم که این اتفاق مربوط به طراحی و یا موضوعات کیفی خودرو نیست و عوامل جانبی باعث بروز این حادثه شده است.

لازم به ذکر است، شاهین سایپا و پس از به دست آوردن تأییدیه ECE R95 که یکی از شش جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای ساخت ایران معرفی شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

21 دیدگاه برای “چرا شاهین سایپا آتش گرفت؟

    • mamad گفته:

      موتور چینی نیست موتور پراید تقویت کردن گذاشتن روی تیبا بعد همون موتور مجدد با اضافه کردن توربو تقویت شد و گذاشتن روی شاهین اعتراض اصلی سر همین موتور بود که تیبا با موتور سی سال پیش داره کار میکنه پس فقط قیافه عوض شده تکنولوژی همونه مثل فیس لیفت کردن خودرو میمونه

  1. رضا گفته:

    متاسفانه تو مملکت ما اینقدر حق انتخاب زیاده که مردم باید از قیافه ماشین ماشین خود را انتخاب کنند نه سوادی تو این کار هست نه حق انتخاب یک ماشین با یک موتور داغون برلیانس ازش چه توقعی دارید

  2. کیان گفته:

    سلام این سومین مرتبه ای است که پیام میگذارم ولی بخاطر ترس پاک می کنید چون حقایق را راجع این ماشین می دانم و می گویم این ماشین دارای موتور کپی برلیانس و کاملا چینی می باشد و شرکت سایپا چند ماهی درگیر جایگزین نمودن موتور برای این ماشین بود حالا هم که یک موتور که پیشرانه آن اصلا به این بدنه نمی خورد انجام شده که چندین ایراد فنی دارد که اگه بخوام توضیح بدم باید چند صفحه بنویسم خلاصه باید با همین ماشینهای آشغال و چند برابر قیمت عمرمون را سر بکنیم زیاد به دل نگیرید که خسته می شوید.

    • محمد رضا گفته:

      دوست عزیز صد درصد داری اشتباه میکنی چون این موتور بر اساس موتور تیبا ارتقا پیدا کرده و موتور تیبا واقعا موتور بدی نیست درسته برای شاهین خیلی چابک نیست ولی فی نفسه موتور بد با تنبلی هم نیست البته که خیلی بهتر بود این موتور 16 سوپاپ میشد تا توربو بدلیل شرایط نگه داری توربو بعدشم الان متاسفانه همه ما برای نیسان باید 230 پول بدی ایران خودرو هم به لطف پلاس کردن ماشیناش قیمت همه رو داره میاره رو 190 میلیون قیمت کارخانه پس قیمت این هم خیلی بالا نیست فقط امیدوارم که سایپا از موتور ماشین زده از کیفیت داخل نزده باشه

  3. هادی گفته:

    اینم مشخص کارگردانی آتش سوزی شاهین،به عمد انجام شده تا بازارش خراب بشه ولی واقعا شاهین خودروی ایده عالی ،من اصلا محصولات سایپا رو دوست ندارم،ولی شاهین یکی از دوستام داره خیلی زیرپا ودینامیک خوبی داره محشره

  4. محسن گفته:

    دوستان زیاد اعتراض نگنید خودتان خسته میشوید
    همینی که هست
    شاهین بهترین ماشین ساخت وطن است
    فقط کمی گران است.
    فقط موتور پراید دارد.
    فقط اتش میگیرد.
    همین

  5. پ گفته:

    با سلام. با ديدن نظرات بعضي از دوستان كه نظرات فني هم دادن بيشتر به اين مطلب پي ميبرم كه چقدراين فضاي مجازي بي درو پيكر و بي ضابطه هست كه هر كسي هر چي دلش خواست ميتونه بنويسه و خيلي ها هم باور كنن.كاش يك مقدار انصاف هم تو اين نظرات بود.نميدونم چه دليلي داره كه يك عده خودشونو صاحب نظر و ايده و متخصص همه مسائل ميدونن؟ در صورتي كه كوچكترين تخصصي در رابطه با موضوع مطرح شده ندارن.نه موتور موتور بريليانسه و نه ساخت چينه و نه خيلي چيزهاي منفي ديگه كه كاملا” اشتباهه. فقط يك مقدار انصاف لازمه كه اين همه از يك توليد وطني و ملي كه هنوز خيلي از عزيزان اونو از نزديك نديدن و نسبت به اون شناختي ندارن نظر منفي ندن.

  6. ایدین گفته:

    من هم از حواله داران شاهین بودم که بخاطر مطالب موجود در فضای مجازی قصد انصراف از تکمیل وجه رو داشتم که لحظه آخر به صلاحدید صاحب نمایندگی سایپا تکمیل وجه کردم ، ماشین رو تحویل گرفتم ماشین خوب ، راحت ، گشتاور عالی ، در کل بهترین خودروی سواری داخلی ، لطفاً بذارین کارشناسان امر نظر بدهند ، چون نظرات کارشناسی نشده روی علایق و تصمیمات مردم تاثیر می‌ذاره و گاها باعث ضررهای مالی میشه

  7. احـــــــــــــان گفته:

    شاهین عجب آش شلقلمکاریه آخه موتور ساینا چیه که توربو هم بشه در حالت معمولیش روغن سوزی داره با مصرف زیادش وقتی توربو باشه بنزین سوپر لازم داره این اصلا خوب نیست ای کاش همون برلیانس به سایپا موتور میداد

  8. اکبر زمردی گفته:

    به گروه تلگرامی کمپین حواله‌داران شاهین بپیوندید تا از امتیازاتی که نمایندگان حواله داران از سایپا گرفته‌اند بهره‌مند شوید.

  9. محسن گفته:

    واقعا خسته شدیم
    اگر شاه خائن بود
    پس این حکومت چیه
    روز روشن ۱۶۰ میلیونو کردن ۲۹۰ تومان
    ومردم هم جرات ندارند حرف بزنند
    تمام جنگل و دریا وخک وناموس مملت را فروختن
    این همه کار کردم که یه مشت حرومزاده پولمو بخورنند
    رسانه وظیفتو درست انجام بده یا جمع کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز