آخرین تغییرات قیمت در بازار میلگرد ، نبشی و تیر آهن

ژیوار

بازار محصولات و مقاطع فولادی ازجمله  میلگرد، نبشی  در روزهای اخیر ثبات نسبی را تجربه کرده و اثر تورمی افزایش قیمت دلار با کاهش قیمت ها در بازار جهانی خنثی شده است اما این ثبات قیمت بسیار شکننده است.

به گزارش کاماپرس، بازار محصولات فولادی اعم از ورق، تیرآهن ، میلگرد ، نبشی و … طی روزهای اخیر ثبات قیمت و نوسان های جزیی را تجربه می کند که بیش از هر چیز ناشی از کاهش معاملات است.

در فاصله گذار بین دولت دوازدهم و دولت سیزدهم اغلب تجار رغبتی به خرید یا فروش عمده ندارند چرا که ریسک این کار به دلیل مشخص نبودن بسیاری از پارامترها از جمله سیاست های اقتصادی دولت جدید، نتیجه مذاکرات وین و قیمت ارز بسیار بالا است.

در بازار غیررسمی ارز، نرخ دلار با ثبات نسبی به قیمت ۲۴ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده و پیش بینی ها اغلب حکایت از آن دارد که دلار فعلا در کانال 24 هزار تومانی خواهد ماند و در نتیجه بازار مقاطع فولادی هم نسبتا آرام خواهد بود.

از وضعیت سیاسی نیز خبرهای متفاوتی از وین به گوش می‌رسد که سیگنال های ضد و نقیضی به بازار محصولات فولادی می دهد به این معنی که روس‌ها بر این باورند که مراحل پایانی طی شده اما واشنگتن همچنان با ابهام به مذاکرات نگاه می‌کند.

دریان سفر امید

از سوی دیگر، اخبار دقیقی از تیم اقتصادی دولت جدید هنوز مشخص نشده و باید دید چه کسی این مسوولیت را بر عهده می‌گیرد. در بازار جهانی افزایش‌ها متوقف شده و نوسانات قیمت مقاطع محدود است. قیمت میلگرد در چین هم بعد از نوسانات جزئی به ۴ هزار و ۸۸۶ یوآن در هر تن رسید

نتیجه، تورم انتظاری حاکم بر بازار و علاقه به راهبرد انتظار در اغلب بخش‌ها مشهود است. خبرها حاکی از تعطیلی برخی دفترهای فروش و توقف در بازار است، در هر صورت بازار مقاطع امید به کنترل قیمت دارد.

بازار میلگرد در آرامش بوده و تنها کاهش ۵۰ تومانی در یک شرکت دیده شد. هنوز بیشترین قیمت را نورد فولاد گلستان با ۱۵ هزار ۸۰۰ تومان اعلام کرد و قیمت کف ۱۴ هزا ۹۵۰ تومان را کیان فولاد ابهر داشت.در بازار نبشی و نادانی شاهد ثبات یکدست قیمت همه محصولات بودیم.

امروز کاهش اندک ۱۰ تا ۳۰ هزار تومانی برخی تیرهای ذوبی را شاهد بودیم و مابقی محصولات تغییر قیمت نداشتند.قیمت پروفیل هم در بازار آزاد ثابت بود و برخی شرکت‌ها از فروش خودداری کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز