نگهداری شبکه شامل چه مواردی است؟

ژیوار

فلسفه پیشرفت تکنولوژی در بیشتر موارد این بوده است که کارهای بشر راحت‌تر شود و قدمی رو به جلو بردارد. شبکه کردن سیستم نیز یکی از این گام‌هاست که البته نیازمند نگهداری شبکه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فن آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گاهی ممکن است بخواهیم از یک پرینتر برای چند سیستم استفاده کنیم یا حتی تعدادی فایل را بین دستگاه‌های مختلف منتقل کنیم. شبکه کامپیوتری کمک می‌کند تا این کار با سهولت و سرعت بیشتری انجام شود. در واقع، سیستم شبکه در کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ یکی از پیشرفت‌های مهم است که حتی از هزینه‌ها نیز می‌کاهد.

اما مثل هر تکنولوژی دیکری، شبکه هم همواره بدون ایراد کار نخواهد کرد. مثلا ممکن است یکی از سیستم‌ها خراب شده و بک‌آپ گرفتن از همه ان‌ها کاری دشوار باشد. بسیاری از این موارد پیش می‌آیند، از این رو نیاز به خدمات نگهداری شبکه و پشتیبانی از آن ضروری خواهد بود. خدمات شبکه از جمله کارهایی است که در رابطه با شبکه کامپیوتری به صورت دائم از سوی یک شرکت معتبر انجام می‌شود.

دریان سفر امید

نگهداری شبکه چیست؟

یکی از مهم‌ترین خدمات شبکه، نگهداری شبکه است. نگهداری شبکه به صورت خلاصه یعنی سالم نگه داشتن تجهیزات متصل و تاثیرگذار در شبکه!

تجهیزات شبکه باید چه از نظر سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری باید سالم بمانند. این سالم بودن به روزرسانی و آپدیت را نیز در بر می‌گیرد تا بتوانند در ارتباط با تعاملات آنلاین سریع عمل کنند. چراکه تراکم دیتا باعث کندی شبکه خواهد شد. همچنین حفظ و نگهداری سلامت سرور و هماهنگ کردن آن با گستردگی شبکه نیز از ملزومات نگهداری شبکه است.

موارد نگهداری شبکه چیست؟

خدمات نرم افزار شبکه

خدمات نرم افزار، خدمات اکتیو شبکه نیز نامیده می‌شوند. این خدمات تنظیم و پیکربندی تمام تجهیزات اکتیو شبکه مانند سوئیچ، روتر، مودم، اکسس پوینت و… را در بر می‌گیرند. نصب سیستم عامل‌های کلاینت، سرویس‌های تحت شبکه، نرم‌افزارهای تحت شبکه و خدمات وایرلس از جمله خدمات شبکه نرم افزاری هستند. خدمات نرم افزاری کمک می‌کند تا کنترل و مدیریت یکپارچه سیستم‌ها، اکانت‌ها، فایل‌ها و… پیکربندی شود.

در زمینه نرم افزاری، مسئول نگهداری شبکه باید نسبت به نرم افزارهای جدیدی که به بازار می‌آیند نیز آگاهی داشته باشد و آن‌ها را جهت بهبود عملکرد شبکه نصب و راه اندازی کند.

آپدیت سخت افزارها

خدمات سخت‌افزاری شبکه، خدمات پسیو نیز خوانده می‌شوند. نقشه‌کشی شبکه، کابل‌کشی، نصب نودها و پریزها، نصب انواع رک، طراحی و استانداردسازی اتاق سرور، نصب دوربین‌های مداربسته، تست شبکه و اطلاع از صحت کارکرد و حتی خود نصب و راه اندازی شبکه همگی جز نگهداری شبکه سخت افزاری به شمار می‌روند.

نظارت بر امنیت شبکه

امنیت سیستم‌ها خصوصا زمانی که به صورت شبکه در می‌آیند بسیار مهم می‌شود. آپدیت کردن آنتی ویروس‌ها و نظارت بر مواردی که اینترنت در شبکه نفوذ دارد از موارد نگهداری شبکه است. گفتنی است که برای برخی شرکت‌ها، دیتا خود سرمایه است و از این رو، برایشان مهم است که گپ اطلاعاتی ایجاد نشود. در این شرکت‌ها، می‌توان با نگهداری از شبکه از مشکلات امنیتی جلوگیری کرد.

رفع خطاهای شبکه

مسئولان و گروه نگهداری از شبکه، وظیفه دارند تا ارورهای مخفی که در آن ایجاد می‌شوند را شناسایی کرده و به رفع آن بپردازند.

خدمات شبکه اینترنت

زمانی که یک شبکه داخلی راه‌اندازی می‌شود، باید خدمات اینترنت شبکه نیز ارائه شوند. در برخی شرکت‌ها، لازم است مصرف اینترنت یا دسترسی کاربران محدود شود یا اینکه در هر بخش کاری، سرعت خاصی از اینترنت ارائه شود. از این رو خدمات نگهداری از شبکه شامل خدمات نگهداری از اینترنت آن نیز می‌شود. بدین صورت که باید شبکه به نت متصل باشد، تنظیمات میکروتیک و روتر انجام شوند. حتی برقراری امنیت در ارتباط به خارج از شبکه و اینترنت نیز مهم است.

حال که اهمیت نگهداری از شبکه و موارد آن مشخص شد. شاید این سوال ایجاد شود که کدام شرکت‌ها می‌توانند خدمات شبکه را ارائه دهند؟ رایانه کمک اولین مرکز پاسخگویی به سوالات رایانه‌ای است که از سال 1387 به صورت تلفنی و با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب توانسته، میلیون‌ها بار به سوالات کاربران رایانه پاسخ دهد. این مجموعه خدمات پشتیبانی آنلاین رایانه‌ای را به صورت شبانه روزی ارائه می‌کند.

افرادی که در نگهداری شبکه به مشکل برمی‌خورند یا حتی سوالات کامپیوتری دیگری دارند، می‌توانند به راحتی با کارشناسان رایانه کمک ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را رفع کنند. برای تماس با کارشناسان رایانه کمک از طریق تلفن ثابت شماره 9099071540 و از طریق موبایل شماره 0217129 قابل شماره‌گیری است.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز