نکاتی که برای کنترل فشار خون باید بدانید!

دستگاه فشار خون-کاماپرس
ژیوار

برای جلوگیری از عوارض ناشی از فشار خون بالا رعایت برخی نکات مانند تغییر سبک زندگی و رژیم‌های غذایی، کاهش میزان اضطراب با انجام منظم ماساژ و خرید ماساژور و به‌­ویژه خرید دستگاه فشار خون به منظور کنترل وضعیت بدن ضروری است.

به گزارش کاماپرس، فشار خون بالا یکی از بیماری‌های بسیار شایع بوده که عدم کنترل آن می‌تواند به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، نارسایی کلیه و امثال آن منجر شود؛ از این رو لازم است که بیمار ضمن مراجعه منظم به پزشک و دریافت دارو، سایر نکات ضروری برای جلوگیری از افزایش فشار خون مانند سنجش روزانه فشار با استفاده از دستگاه فشار خون یا حتی انجام ماساژ با دستگاه ماساژور برای کاهش فشار خون را نیز رعایت کند.

در این گزارش نکاتی برای کنترل فشار خون و استرس معرفی شده است.

چرا کنترل منظم فشار خون اهمیت دارد؟

کنترل منظم فشار خون و جلوگیری از بالا یا پایین رفتن بیش از حد آن، برای حفظ سلامتی و حتی جان افراد بسیار حیاتی است؛ چرا که فشار خون بالا از یک طرف ریسک بروز انواع آسیب‌ها در عروق خونی و اندام‌ها به ویژه مغز، قلب، چشم‌ها و کلیه‌ها را بالا برده و فشار خون پایین موجب بروز سرگیجه‌های دائمی، حالت تهوع و در برخی موارد بیهوشی و غش کردن می‌شود؛ از این رو درمان و کنترل فشار خون بسیار اهمیت دارد.

برای کنترل فشار خون چه باید کرد؟

درمان و کنترل فشار خون نیازمند رعایت مجموعه­ای از نکات و رفتارها است که در ادامه بررسی شده است.

دریان سفر امید

1- مراجعه به پزشک و مصرف دارو: نخستین گام برای درمان فشار خون بالا یا پایین، مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه و درمان بیماری تحت نظر او است. برای تشخیص و درمان فشار خون می‌توان به متخصصین داخلی، پزشکان خانواد و متخصصین قلب و عروق مراجعه و داروی مناسب برای کنترل فشار خون دریافت کرد.

2- کنترل منظم فشار با دستگاه فشار خون: داشتن دستگاه فشار خون نه تنها برای بیماران دارای فشار، بلکه برای همه افراد و به ویژه افراد مسن ضرورت دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توان تاثیر رژیم غذایی، سایر داروهای مصرفی یا حتی وقوع رخدادها و وقایع بر فشار خون را سریعا و پیش از وقوع هرگونه مشکل جدی تشخیص داده و اقدامات لازم درباره آن انجام داد.

دستگاه فشار خون-کاماپرس

انواع دستگاه فشار خون

رایج‌ترین انواع دستگاه فشار خون برای استفاده‌ خانگی شامل فشارسنج جیوه‎ای، فشارسنج آنروئید یا عقربه‌ای و فشارسنج دیجیتال است.

نکات مهم در خرید دستگاه فشار خون

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید دستگاه فشار خون باید مد نظر داشت، می‌توان به بررسی گارانتی دستگاه، خدمات پس از فروش، حافظه داخلی، قابلیت ذخیره تعدادی از نتایج برای مدت مشخص، دوام باتری، عملکرد دستگاه با برق و باتری و همچنین ابعاد و جنس کاف دستگاه اشاره کرد.

کنترل فشار خون با خرید دستگاه ماساژور

قرار گرفتن در موقعیت‌های استرس زا و تجربه مداوم اضطراب، به افزایش فشار خون و در نهایت ورود آسیب‌های جدی به سلامت افراد منجر می‌شود؛ از این رو انجام اقداماتی مانند ماساژ روزانه و منظم در راستای مدیریت استرس، در طول زمان موجب کاهش فشار خون می‌شود. در واقع استفاده از دستگاه ماساژور و ماساژ نقاط بدن، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را کند کرده و با کاهش سطح کورتیزول، فشار خون را کاهش می‌دهد.

انواع ماساژور

انواع دستگاه ماساژور شامل ماساژور الکتریکی گرم کننده، ماساژور الکتریکی ویبره‌ای، ماساژور مادون قرمز، ماساژور تفنگی، بالشت‌های ماساژ و صندلی ماساژور است.

نکات مهم در خرید دستگاه ماساژور

طراحی ارگونومیک دستگاه، وزن و سایز، نوع سیمی یا بی سیم، قابلیت تنظیم سرعت و شدت دستگاه، تایمر دستگاه و قیمت ماساژور از مهمترین نکاتی است که در خرید دستگاه ماساژور باید مدنظر داشت.

دستگاه ماساژور-کاماپرس

نقش تغییر سبک زندگی در کنترل فشار خون

تغییر سبک زندگی تاثیر قابل توجهی در کنترل فشار خون و حفظ آن در یک محدوده سالم دارد. از جمله این رفتارها می‌توان به ورزش یا فعالیت بدنی حداقل 30 دقیقه در روز، ترک سیگار، داشتن رژیم غذایی سالم و کاهش مصرف نمک و الکل و حفظ وزن در محدوده سالم اشاره کرد.

خرید مطمئن تجهیزات پزشکی از “توانی نو”

فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو به آدرس tavanino.com، یکی از فروشگاه‌های اینترنتی تخصصی در حوزه عرضه و فروش انواع تجهیزات پزشکی، درمانی و مصرفی از جمله دستگاه فشار خون و دستگاه ماساژور است. این مجموعه طیف گسترده و متنوعی از محصولات مراقبتی و درمانی با کیفیت را با بهترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند.

از جمله خدمات مجموعه توانی نو می‌توان به تضمین اصالت، روش‌های متنوع پرداخت، ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان، مشاوره تخصصی خرید، پخش عمده و پشتیبانی اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : توانی نو
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز