غذاهایی که در تور دبی نباید از دست داد

ژیوار

بخش مهم و جذاب تفریحاتی که در تور دبی می‌توان تجربه کرد، مربوط به خوردنی‌های آن است. غذاهای دبی اغلب بر پایه گوشت بوده و با ادویه‌های گوناگونی تهیه می‌شوند. البته سالادهای گیاهی نیز در امارات طرفداران زیادی دارند و همچنین می‌توان دسرهای خاصی در آن پیدا کرد.

کاماپرس در این گزارش غذاهایی که در تور دبی  پرواز امارات نباید از دست داد را معرفی کرده و هر یک را به طور جداگانه بررسی می‌کند.

در تور دبی حتما باید مندی (ماندا) را امتحان کنید

غذای مندی یا ماندا پیشینه‌اش به شهر یمن باز می‌گردد، این غذای معروف و جذاب دبی با گوشت بره تهیه شده و غذایی است که حتی تا 14 نفر نیز سرو می‌شود.

این غذا همراه با برنج و گوجه پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و در کنار آن دورچین‌های رنگارنگ و خوشمزه‌ای را می‌توان دید. این غذا گوشت بسیار لذیذی داشته و تست کردن آن می‌تواند جزو اولویت‌های مسافران در تور دبی باشد.

دریان سفر امید

شاورما از غذاهای پرطرفدار امارات است

اسم شاورما نسبت به غذاهای دیگری که در تور دبی می‌توان امتحان کرد، آشناتر است. این غذای خوشمزه که باب طبع هر سلیقه‌ای می‌تواند باشد، محبوبیت بسیار زیادی دارد و اصالت آن متعلق به روس‌ها است.

البته در بین اعراب بیشتر رایج شده و به همین جهت این غذا را مربوط به عرب‌ها می‌دانند. شاورما را می‌توان با هر نوع گوشتی تهیه کرد؛ معمولا برای درست کردن این غذا از گوشت ماهی، مرغ یا گوساله استفاده می‌کنند.

این غذا ادویه‌های رنگارنگی داشته و در آن گوجه، پیاز و جعفری نیز استفاده می‌شود. معمولا شاورما در داخل نان مخصوصی قرار می‌گیرد که به آن پیتا می‌گویند. سرو این غذا نیز به صورت ساندویچی و داخل این نان‌ها انجام می‌شود. طعم شاورما نزدیک به طعم کباب ایرانی است.

تبوله سالادی خوشمزه و خاص در تور دبی

از دیگر خوراکی‌های خوشایندی که در دبی می‌توان سراغ آن رفت، تبوله است. این سالاد که در بین ایرانیان نیز طرفداران زیادی پیدا کرده، در کل دنیا شناخته شده و سالادی خوشمزه با طعمی خاص به حساب می‌آید. این وعده برای گیاهخواران جذابیت زیادی داشته و در درست کردن آن از بلغور پخته شده، گوجه، پیاز، نعنا و آبلیمو استفاده می‌شود.

مجبوس به عنوان غذایی معروف در دبی

مجبوس، غذای معروفی که در تور دبی نباید آن را از دست داد، بسیار لذیذ و خوش طعم است و همراه با سبزیجات، سیب زمینی، گوجه و برنج سرو می‌شود. پایه اصلی این غذا در اکثر موارد گوشت مرغ است و تمام مواد دیگر نیز همراه با مرغ پخته می‌شوند. این غذا ممکن است همراه با آجیل نیز پیش روی علاقه‌مندان قرار گیرد.

الهریس (هاریس) غذایی جذاب در تور دبی

انتخاب دیگر در تور دبی، الهریس است که شباهت زیادی به حلیم ایرانی دارد. این غذای خوشایند از گندم و گوشت بره تهیه شده و خاصیت سیرکنندگی بسیار زیادی دارد.

این غذای مقوی برای افرادی که سن بیشتری دارند و یا به طور کلی برای افرادی که غذاهای نرم را ترجیح می‌دهند، توصیه می‌شود. در بعضی از نسخه‌های الهریس از پیاز و زیره استفاده شده که باعث می‌شود طعم متفاوت‌تری به خود بگیرد. این غذا مهارت بالایی برای آماده کردن نیاز دارد و به همین جهت امتحان کردن آن بهتر است در رستوران‌های معتبر اتفاق بیفتد.

باباگانوش برای عاشقان بادمجان

یک غذای گیاهی و خوشمزه دیگر که در تور دبی می‌توان سراغ آن رفت باباگانوش است. این غذا طعمی جذاب داشته و در آن از بادمجان کبابی، پیاز، گوجه و روغن زیتون استفاده می‌شود. این غذای جذاب دارای کشک نیز است و به همین جهت شباهت بیشتری به غذاهای ایرانی پیدا می‌کند. البته باباگانوش بیشتر به شکل پیش غذا سرو می‌شود و تاثیر زیادی در باز شدن اشتها و ولع بیشتر در زمان صرف غذای اصلی دارد.

در تور دبی حتما باید مدروبا را امتحان کرد

مدروبا از دیگر غذاهای پرطرفدار در دبی است که اغلب با مرغ تهیه می‌شود. البته در دیگر رسپی‌های مربوط به این غذا می‌توان ماهی، بره و غلات له شده را نیز دید.

در درست کردن مدروبا از برنج، سیر، پیاز، گوجه فرنگی، ماست و همینطور چاشنی مختلف استفاده می‌کنند و همچنین به آن کره نیز اضافه می‌شود. این غذا در زبان عربی به معنای کوبیده شده است و دلیل این نام گذاری کوبیده شدن آن در مرحله آخر طبخ است.

در نهایت این غذا تبدیل به خمیر صاف و یک‌دستی می‌شود و همین مسئله باعث شده تا هضم آن آسان باشد.

پیتزا منوشه غذایی خوشمزه در تور دبی

پیتزا منوشه در اصلی وعده غذایی برای صبحانه محسوب می‌شود. این غذا با نان مخصوص و خوشمزه، پنیر شور اکواووری، زیتون، روغن و سبزیجات تازه تهیه می‌شود و جزو غذاهای محلی و سنتی در تور دبی به حساب می‌آید.

این غذا دارای ادویه‌های خاصی بوده و طرز پخت و تهیه کردن آن را اغلب کسانی که می‌دانند به سادگی در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند.

لگیمات از جمله دسرهای معروف در تور دبی

لگیمات یک نوع شیرینی معروف و پرطرفدار در دبی است که معمولا در مراسم‌ها نیز سرو می‌شود. این شیرینی شکلی توپی مانند و طلایی دارد و جذابیت ظاهری آن نیز کافی است تا علاقه‌مندان به شیرینی را به خود جذب کند. در درست کردن این دسر از آرد، دانه‌های کنجد، شیر، شکر، زردچوبه، نمک و کمی مخمر استفاده می‌شود.

برای درست کردن این شیرینی، ابتدا خمیر را تهیه کرده و بعد از ورز دادن استراحت می‌دهند. سپس توپک‌هایی را با دست گرد کرده و در روغن سرخ می‌کنند. در نهایت این توپک‌ها در شربت مخصوص می‌جوشند تا شیرین شوند.

خرید تور دبی پرواز امارات از هورامان گشت

هورامان گشت یکی از معتبرترین آژانس‌های گردشگری در زمینه ارائه انواع تورهای تفریحی است که به شکل تخصصی در زمینه تورهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند. این آژانس بیش از 10 سال تجربه داشته و تورهای خود را مستقیم و بدون واسطه برگزار می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این مجموعه می‌توان با شماره تلفن 0215796000 تماس گرفت و یا از طریق سرچ هورامان گشت با سایت این آژانس آشنا شد.

انتهای پیام

مرتبط با : هورامان گشت
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز