طلا ، دلار و سکه و بورس همزمان نزولی شدند

لست سکند

بازارهای مهم و تعیین کننده اقتصاد امروز یکشنبه سوم اسفندماه نزولی شدند و قیمت طلا ، دلار و سکه و شاخص بورس همزمان کاهش را تجربه کردند.

به گزارش کاماپرس، سیگنال های مثبت از کاهش تنش بین ایران و آمریکا با رویدادهایی مثل پس گرفتن مکانیسم ماشه در سازمان ملل اثر خود را در بازار امروز به صورت تخلیه حباب دلار و سکه نشان داد.

روند بازارها از همان ابتدای گشایش بازار منفی بود و تا زمان تنظیم این گزارش نیز تغییر خاصی در بازارها اتفاق نیفتاد و روند منفی ادامه پیدا کرد. ضمنا تقاضا برای خرید دلار و سکه با وجود کاهش قیمت ایجاد نشد تا احتمال تداوم ریزش قیمت ها در فردا نیز قوت بگیرد.

سکه و طلا

سکه امامی امروز 200 هزار تومان از قیمت خود را از دست داد و به قیمت 11 میلیون و 300 هزار تومان رسید. با کاهش حباب سکه بعید نیست این هفته را در حالی به پایان برسانیم که این کالای سرمایه ای به کانال 10 میلیونی سقوط کند.

راز آسمان پایتخت

طلا 18 عیار هم امروز کاهشی بود و به قیمت هر گرم 1 میلیون و 80 هزار و 500 تومان در هر گرم رسید. کاهش 27 هزار و 500 تومانی طلا را نمی توان ریزش قلمداد کرد اما به هر حال زنگ خطر برای سرمایه گذاران طلا به صدا درآمد.

دلار

دلار امروز 200 تومان ارزان شد و با 600 تومانی که روز قبل از قیمت خود کاسته بود کاهش ارزش دلار به 800 تومان رسید. این کاهش ارزش دلار را به مرز 25 هزار تومان نزدیک کرد و شاید فردا دلار را در کانال پائین تر ببینیم. اسکناس آمریکایی را می توان امروز به قیمت 25 هزار و 100 تومان خریداری کرد.

بورس

سقوط 10 هزار و 51 واحدی امروز بورس یکی از تلخ ترین ریزش های بورس بود چرا که این ریزش بعد از تمهیدات اخیر برای حمایت از بورس روی داد و این تمهیدات بیش از پیش زیر سوال رفت. برخی کارشناسان معتقدند تداوم وضعیت فعلی یعنی منفی شدن دلار و سکه حتی افق تیره تری پیش روی بورس قرار می دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز