آشنایی با کشت و صنعت جوین در ۱۲ نکته

ژیوار

تولید محصولات به صورت ارگانیک، از مراحل اولیه شکل‌گیری محصول، همواره دغدغه صاحبان شرکت‌ها بوده است؛ چراکه مصرف‌کنندگان در دنیای امروز، به این نوع تولید و مصرف گرایش پیدا کردند. در این بین، گروه کشت و صنعت جوین، با کمک واحدهای زیرمجموعه خود، محصولات و تولیداتش را در کارخانه‌های تحت پوشش خود، به ثمر می‌رساند.

کاماپرس در ادامه به 12 نکته درباره برند جوین می‌پردازد که دانستن آنها برای علاقمندان و مصرف‌کنندگان خالی از لطف نیست؛

۱. شرکت کشت و صنعت جوین در بهمن ماه سال ۱۳۵۴، در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران با عنوان شرکت تولیدی قند جوین به ثبت رسید. در ادامه، ابتدا به شرکت کشت و صنعت جوین و کمی بعد در سال ۱۳۸۰ به شرکت سهامی عام کشت و صنعت جوین، تغییر نام داد. اکنون این مجموعه با سرمایه ۱،۲۶۳،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال و ۱،۲۶۳،۶۰۰،۰۰۰ سهم به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

۲. سیدمحمد حسینی به عنوان مدیرعامل، به همراه غلامرضا محمدپور، سید محمد موسوی، علی معدنی و آستان قدس رضوی اعضای هیئت مدیره مجموعه کشت و صنعت جوین را شکل می‌دهند.

۳. عمده فعالیت کارخانه‌جات این شرکت در راستای تولید شکر و محصولات جانبی و خرید مواد اولیه و فروش تولیدات کارخانه و انجام کلیه اموربازرگانی و صنعتی مرتبط با آن، همچنین فعالیت در امور کشاورزی و دامپروری، باغات و … است.

دریان سفر امید

۴. شرکت کشت و صنعت جوین در حال حاضر تمامی فعالیت‌های مربوط به تولید انواع بذر ذرت، گندم و دانه‌های دیگر را انجام می‌دهد. همچنین سردخانه‌ای ۵ هزار تنی احداث کرده و چغندر پاییزه در استان گلستان تولید می‌کند. این مجموعه با همکاری پیمانکاران، کارخانه قندجوین با ظرفیت ۵ هزار تن مصرف چغندر در شبانه‌روز و همینطور کارخانه اسیدسیتریک جوین را با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن راه‌اندازه کرده است.

۵. مهمترین تولیدات این شرکت شامل شکر ۵۰ کیلوگرمی، ملاس، تفاله، انواع نهال لیبل‌دار، گوشت سفید و قرمز، شیر، غلات، ذرت علوفه‌ای، یونجه، صیفی‌‌جات می‌شود.

۶. محصولات باغی نظیر انواع انگور، بادام و میوه‌های هسته‌دار و دانه‌ادی، نهال لیبل‌دار، ادوات کشاورزی و درختان مثمر و غیرمثمر در شرکت کشت و صنعت جوین فراهم می‌شود.

۷. سهام این مجموعه با نماد «جوین» در بازار پایه زرد فرابورس حضور دارد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری تبار ثامن با ۱۱/۴۲، بسیجیان خراسان با ۵۲/۹۶، آستان قدس رضوی با ۱۲/۷۳، صندوق بازنشستگی کشور با ۱۱/۲۹، شرکت سهامی عام صباجهاد با ۲/۹۵، شرکت کشاورزی برکت جوین با ۲/۳۹، شرکت فراسازان سمنان با ۶/۲۶ گروه سهام‌دارن شرکت کشت و صنعت جوین را تشکیل می‌دهند.

۸. مجموعه کشت و صنعت جوین، دارای گواهینامه مدیریت کیفیت و گواهینامه زیست محیطی از شرکت لویدز انگلستان است.

۹. شرکت کشت و صنعت جوین، ۱۲ واحد زیرمجموعه دارد. این واحدها نظیر کارخانه‌های قند جوین، اسیدسیتریک، کشاورزی، ماشین سازی، باغات، دامپروری، خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، مرکزدانشگاه علمی کاربردی واحد کشت و صنعت، شرکت حمل و نقل، شرکت قند سمنان، معدن سنگ آهن‌سست اسفراین، شرکت گونی بافی سمنان هستند.

۱۰. مجموع ارزهای دریافتی شرکت کشت و صنعت جوین، عدد ۴۰۴،۴۲۲،۹۰۳،۶۲۱ ریال است.

۱۱. کارخانه قند جوین، توانایی تولید روزانه هزار و ۱۰۰ تن شکر سفید، توانایی مصرف ۵ هزار تن چغندر قند در روز را دارد.

۱۲. واحد کارخانه قند جوین به عنوان کارآفرین برتر استان خراسان رضوی در سال ۱۳۹۵ برگزیده شد. شرکت کشت و صنعت جوین، به عنوان صنعت برگزیده سبز خراسان رضوی در سال ۱۳۹۳ انتخاب شد. بنا به ادعای مدیر سایت شرکت، مجموعه جوین بزرگترین کارخانه قند چغندری کشور و بزرگترین کارخانه اسیدسیتریک در خاورمیانه است.

مرتبط با : کشت و صنعت جوین
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز