سهام عدالت متوفیان و ۲ نکته مهم که باید درباره انتقال آن بدانید

ژیوار

وراث برای انتقال سهام عدالت متوفیان باید در سایت شرکت سمات تشکیل پرونده بدهند.

به گزارش کاماپرس، طبق آمار ثبت احوال ۳ میلیون نفر از ۴۹ میلیون نفری که سهام عدالت دارند ، فوت کرده اند. اما با فوت این افراد حساب سهام عدالت آنها بسته نمی شود و وراث افراد فوت شده می توانند برای تعیین تکلیف سهام عدالت آن ها اقدام کنند.

وراث قانونی در ابتدا باید برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن او کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

اما برای انتقال سهام متوفیان به وراث، چه مدارکی لازم است و چه باید کرد؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

دریان سفر امید

 

۱-ثبت نام در سایت شرکت سمات

به گفته علیرضا ترابی مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای انتقال سهام به ورثه قانونی باید مراحلی را از طریق سایت شرکت سمات و دفاتر پیشخوان دولت طی کرد.

ابتدا به سایت شرکت سمات به آدرس csdiran.com مراجعه کرده و وارد قسمت خدمات انتقال سهام اشخاص متوفی می‌شوید. بعد از مطالعه لیست دفاتر پیشخوان دولت و انتخاب نزدیک‌ترین دفتر، با در دست داشتن مدارک لازم اقدام به تشکیل پرونده قهری می‌کنید.

۲-مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سمات

گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل و تصویر اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی (یا برابر اصل) و وراث مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سایت شرکت سمات است.

پس از مراجعه به اولین دفتر پیشخوان دولت نسبت به ارائه فرم نقل و انتقال قهری به یکی از ورثه یا نماینده وراث اقدام کرده و پس از تکمیل مدارک اخذ شده به سمات ارسال می‌کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز