دنا پلاس و رانا با گیربکس 6 سرعته از پائیز روانه بازار می شود

ژیوار

یک مقام مسئول در شرکت نیرومحرکه از تولید و عرضه دو محصول ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید خبر داد و اعلام کرد این گیربکس ها روی خودروهای رانا و دنا پلاس با موتور EC۵ و EF۷ توربو شارژ در اوایل پاییز روانه بازار می شود.

به گزارش کاماپرس، ارتقاء و به روز رسانی پیشران و اجزای محرکه خودروهای داخلی از جمله خواسته های همیشگی متقاضیان است اما این درخواست ها به دلیل تحریم و برقرار نشدن ارتباط قطعه سازان و خودروسازان ایرانی با بازارهای جهانی و همچنین تعلل مدیران خودروسازی های بزرگ کشور در سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه و داخلی سازی پیشران و اجزای محرکه خودروها، جامه عمل نپوشیده است.

اما به نظر می رسد خودروسازان با قطع امید از طرف های خارجی خود دست به کار ارتقاء موتور و دیگر اجزای محرکه محصولات خود برآمده اند.

بنا به اعلام بورس پرس، معاون شرکت نیرومحرکه از عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید روی خودروهای رانا و دنا پلاس با موتور EC۵ و EF۷ توربو شارژ در اوایل پاییز خبر داد.

کاهش مصرف سوخت و بهبود قابلیت رانندگی

دریان سفر امید

محمدرضا یوسفی با اشاره به عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید گفت: این طرح در اوایل پاییز به تولید انبوه می رسد و در مرحله اول، روی خودروهای رانا و دنا پلاس با موتور EC5 و EF7 توربو شارژ نصب خواهد شد.

یوسفی گفت: 85 درصد قطعات نسبت به گیربکس BE پژو تغییر و بهبود یافته و عمق داخلی سازی این محصول به 95 درصد رسیده و در طراحی آن بیش از 135 قالب جدید با همکاری 21 سازنده طراحی و از سنکرونایزرهای تریپل و دوبل استفاده شده که موجب خواهد شد سیستم تعویض دنده نرم تر از گیربکس BE باشد.

وی ادامه داد: اضافه شدن یک دنده، بهبود قابلیت رانندگی و کاهش مصرف سوخت به ویژه درسرعت 120 کیلومتر از مزیت های دیگر این محصول است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز