تجربه بهترین رستوران ها در تور ارمنستان

ژیوار

در تور ارمنستان صرف غذاهایی که قدمت 2000 ساله دارند، می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز باشد. اکثر افرادی که به این کشور سفر می‌کنند از رستوران‌های محلی و ملی این کشور استقبال می‌کنند و در دنیایی متفاوت از غذاهای رنگارنگ غرق می‌شوند؛ البته پیدا کردن رستوران‌های بین‌المللی نیز در این کشور سخت نیست. این رستوران‌ها اغلب تا بامداد میزبان میهمانان خود هستند و به دلیل شلوغی برای اکثر آن‌ها باید از قبل میز خود را رزرو کرد.

کاماپرس در این گزارش 4 رستوران معروف در تور ارمنستان را معرفی کرده و هر یک را به‌طور جداگانه بررسی می‌کند.

تجربه ای متفاوت از تور ارمنستان با رستوران دولماما

از معروف‌ترین رستوران‌های ایروان که در تور ارمنستان نباید آن را از دست داد، می‌توان به رستوران دولماما (Dolmama) اشاره کرد. این رستوران بهترین انتخاب برای تجربه کردن غذاهای کلاسیک ارمنی شرقی بوده و در آن شبی رویایی با غذاهایی خوش‌طعم انتظار مسافران را می‌کشد. این رستوران به دلیل طرفداران زیادی که دارد در اغلب مواقع شلوغ است و به همین جهت حتماً باید قبل از مراجعه میز خود را رزرو کرد.

فضای رستوران دولماما خانگی، صمیمی و بسیار گرم بوده و در آن حتی می‌توان یک تراس پشتی پیدا کرد که احساس آرامش و در خانه بودن را منتقل می‌کند. این رستوران مکانی فوق العاده برای وقت‌گذرانی بوده و در آن غذاهایی مانند کارپاچوی قزل‌آلای ایشخان، بادمجان رول شده با پنیر، دلمه و سالاد طرفداران بسیار زیادی دارند.

رستوران دولماما در خیابان پوشکین ایروان واقع‌شده و ساعت کاری آن نیز از 11 صبح تا 11 و 30 دقیقه شب است.

دریان سفر امید

در تور ارمنستان سری به رستوران شرپ بزنید

رستوران شرپ (sherep) یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های ایروان است که در محل کافه ارمنستان سابق و در جنب میدان جمهوری قرار دارد. در این رستوران معروف علاوه بر امکان سفارش دادن غذاهای سنتی ارمنستان، امکان لذت بردن از غذاهای بین‌المللی نیز فراهم‌شده است. البته غذاهای بین‌المللی این رستوران با سبک خاصی تهیه می‌شوند و تجربه‌ای متفاوت هستند.

در رستوران شرپ که معنای اسم آن ملاقه است، آشپزخانه بزرگی وجود دارد که پیش چشم میهمانان قرارگرفته و امکان دیدن مراحل پخت غذا را فراهم می‌کند. سرآشپزهای این رستوران بسیار با مهارت هستند و همواره ایده‌های جدیدی را در منوی خود قرار می‌دهند. در تور ارمنستان با بازدید از این رستوران شگفت‌انگیز می‌توان از موسیقی زنده نیز لذت برد.

باید توجه داشت که رستوران شرپ اغلب مواقع شلوغ است و به همین جهت باید از قبل میز خود را در آن رزرو کنید. در مورد غذاهای جذاب این رستوران نیز می‌توان گفت که بسیاری از افراد بیف استراگانف این رستوران را عالی دانسته‌اند و به همین جهت جزو غذاهای محبوب آن به‌حساب می‌آید. ساعت کاری شرپ از 9 و 30 دقیقه صبح تا 12 و 30 دقیقه بامداد است.

رستوران لواش رستورانی دنج و خاص در ارمنستان

رستوران دیگری که در تور ارمنستان باید امتحان کرد، رستوران لواش (Lavash) است که غذاهایی با سبک سنتی ارمنی داشته و در آن می‌توان از نان خانگی تازه و گرم لذت برد. این رستوران به داشتن کارکنانی خوش‌اخلاق معروف است و به دلیل اینکه می‌توانند انگلیسی صحبت کنند امکان راهنمایی گرفتن از آن‌ها برای سفارش دادن غذا نیز وجود دارد.

رستوران لواش دو بخش خیابانی و سالنی دارد و در آن غذاهایی مانند سوپ کدوتنبل، سالاد، دلمه با کلم و بشقاب گوشت و پنیر سرو می‌شوند. در پایان هفته این رستوران معمولاً شلوغ‌تر است اما امکان رزرو میز در آن فراهم شده است. این رستوران قیمتی به نسبت بالاتر از اکثر رستوران‌های ارمنستان دارد و با این حال به دلیل فضا و شهرتی که دارد، اغلب افراد را به خود جذب می‌کند.

رستوران لواش در خیابان تومانیان ایروان واقع‌شده و ساعت کاری آن نیز از 8 و 30 دقیقه صبح تا 12 شب است.

تور ارمنستان با رستوران مرتاقه معنا دارد!

افرادی که به ارمنستان سفر می‌کنند اگر رستوران مرتاقه (Mer Taghe) را تجربه نکنند، بخش بزرگی از سفر خود را از دست می‌دهند. این رستوران جذاب تمام غذاهای ملی ارمنستان را پیش روی مسافران قرار می‌دهد و از این‌جهت انتخابی فوق‌العاده برای تکمیل سفر به‌حساب می‌آید. غذاهای سنتی این کشور بیش از 2000 سال قدمت دارند و ازاین‌جهت می‌توان آن‌ها را بسیار مهم دانست.

رستوران مرتاقه در شب‌های گرم تابستان بیش از هر زمان دیگری میزبان میهمانان خود بوده و در پیاده‌رو می‌توان صندلی‌های شلوغ و پرهیاهوی آن را دید. معروف‌ترین غذای این رستوران لحماجون است که در سراسر ایروان شناخته‌شده و بسیار پرطرفدار است. البته غذاهای دیگری مانند مانتی گیاهی نیز جزو غذاهای خاص آن به‌حساب می‌آید.

این رستوران محلی در خیابان تومانیان ایروان واقع‌شده و هرروز از ساعت 10 صبح تا 3 بامداد می‌توان سراغ آن رفت.

نهال گشت بهترین گزینه برای خرید تور ارمنستان

مجموعه نهال گشت با ارائه انواع تورهای داخلی و خارجی هرساله همراه گردشگران بسیار زیادی بوده و امتحان خود را در زمینه اجرای تورهای گردشگری پس داده است. این مجموعه با بهترین کیفیت خدمات، قیمت مناسب و امکان انتخاب متعدد در بین تورهای خود توانسته است که رضایت اکثر مشتریان را کسب کند.

تور ارمنستان نیز یکی از پرطرفدارترین تورهای نهال گشت است که با بازدید از سایت www.nahalgasht.com می‌توانید اطلاعات کامل‌تر شرایط سفر آن را کسب کنید. همچنین برای مشورت با تیم حرفه‌ای نهال گشت با شماره تلفن 0219100811 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز