ابزار دقیق چیست ؟

ژیوار

ابزار دقیق یا ابزارهای اندازه‌گیری دقیق، ابزارهایی هستند که برای اندازه‌گیری مقادیر فیزیکی به کار می‌روند. این ابزارها در انواع مختلفی مانند ترمومتر، میکروسکوپ، پروانه‌سنج، شتاب‌سنج و غیره وجود دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هر ابزار دقیقی دارای حداکثر خطا است که با توجه به نوع ابزار و دقت آن متفاوت است. علاوه بر این، نوع و دقت اندازه‌گیری‌هایی که با استفاده از ابزار دقیق انجام می‌شود نیز تأثیرگذار بر روی دقت نهایی اندازه‌گیری خواهند بود.

از ابزارهای دقیق برای اندازه‌گیری مقادیر فیزیکی در بسیاری از صنایع و علوم استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در صنایع مختلفی مانند صنعت خودرو، پزشکی، فضایی، الکترونیک و غیره از ابزار دقیق برای کنترل کیفیت و اندازه‌گیری مقادیر فیزیکی استفاده می‌شود.

ابزار دقیق یکی از اصلی‌ترین عوامل در تولید محصولات با کیفیت و همچنین افزایش بهره‌وری در صنایع است. در بسیاری از موارد، دقت اندازه‌گیری‌های صورت گرفته بواسطه ابزار دقیق بسیار حائز اهمیت است و تأثیر قابل توجهی در کیفیت نهایی محصول خواهد داشت.

دریان سفر امید

همچنین، استفاده از ابزار دقیق در آزمایشگاه‌های علمی نقش مهمی در پژوهش‌های علمی دارد. در بسیاری از موارد، ابزار دقیق می‌تواند به عنوان ابزاری برای انجام تحقیقات و آزمایش‌های علمی مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به اینکه دقت اندازه‌گیری‌هایی که با استفاده از ابزار دقیق انجام می‌شود بسیار حائز اهمیت است، طراحی و ساخت ابزارهای دقیق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا، تلاش‌های بسیاری برای بهبود دقت ابزارهای دقیق و همچنین طراحی ابزارهای جدید صورت می‌گیرد.

پارامترهای ابزار دقیق

ابزار های دقیق اغلب برای اندازه گیری و کنترل پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار، رطوبت، سرعت، جریان، ارتفاع، وزن، تعداد و غیره استفاده می شوند: در ادامه مثال هایی از این پارامتر ها آورده میشود:

1- سنجش: از این ابزارها برای سنجش پارامترهای مختلف استفاده می شود.

2- فشارمتر: برای اندازه گیری فشار سیالات و گازها استفاده می شود.

3- ترمومتر: برای اندازه گیری دما استفاده می شود.

4- مانومتر: برای اندازه گیری فشار هوا و گازها در شرایط سطح دریا استفاده می شود.

5-  سرعت سنج: برای اندازه گیری سرعت جریان هوا و گازها استفاده می شود.

6- میکرومتر: برای اندازه گیری ضخامت و ابعاد مختلفی از جمله ضخامت فلزات و شیشه استفاده می شود.

7- فلومتر: برای اندازه گیری جریان مایعات و گازها استفاده می شود.

8- الکترومتر: برای اندازه گیری جریان الکتریکی استفاده می شود.

9-  سنسور: وسایلی هستند که برای جمع آوری داده های مربوط به یک پارامتر مشخص از محیط استفاده می شوند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  •  سنسور دما: همان ترمومتر است که از طریق آن دما اندازه گیری می شود.
  • سنسور فشار: همان فشارمتر است که از طریق آن فشار اندازه گیری می شود.

10-  لاجیتور: برای اندازه گیری فاصله‌های دقیق استفاده می شود.

11-  اسپکترومتر: برای تجزیه و تحلیل امواج الکترومغناطیسی (EM) به اجزای بندی شده استفاده می شود، مانند روش های فوتومتری و اسپکتروسکوپی.

برند سامسون

شرکت سامسون در سال 1970 در فرانکفورت آلمان تأسیس شد و در حال حاضر این شرکت در 66 کشور دنیا با بیش از 4000 کارمند دفتر داشته و بیش از 50 شعبه با 100 مهندس در سراسر دنیا مشغول سرویس دهی می باشند .

شرکت سامسون با توسعه در بخش اندازه گیری و کنترل موفق به تولید رگولاتور ها و کنترلر ولوهای صنعتی با ترانسدیوسر های الکتروپنوماتیکی ، کنترل ولو برای سیستمهای HVAC ، کنترلر و سنسورهای سیستم HVAC شده است .

این شرکت انوع کنترل ولو و تجهیزات وابسته متناسب با صنایع شیمیائی ،‌پتروشیمیائی ، صنایع کاغذ ، نیرو ،صنایع غذائی و نوشابه سازی را در مجموعه تولیدات خود دارد.

علاوه بر این ، SAMSON همچنین مترهای فشار دیفرانسیل  را برای بازارهای محلی در کلیه مواد متداول با محدوده های مختلف فشار و دما تولید می کند.

همچنین شیرهای کنترل Globe را با جدیدترین موقعیت یاب های هوشمند عرضه می کند.

ایران سامسون

مجموعه بازرگانی ایران سامسون یکی از بزرگترین وارد کننده های ابزار دقیق شرکت سامسون

می باشد که با استفاده از کادری مجرب و اختیاراتی که دارد محصولات مد نظر شما را از برند سامسون تهیه میکند و در ایران در کمترین زمان ممکن به شما تحویل میدهد.

جهت ارتباط با ایران سامسون میتوانید از طریق سایت ایران سامسون با کارشناسان ارشد آن در ارتباط باشید و محصول مورد نظر خود را با آگاهی و اطمینان کامل انتخاب کنید و خرید نمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران سامسون
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز