آیا اوضاع بازار ارز در آینده تغییر خواهد کرد؟

ژیوار

امروز تا ساعت 14، قیمت دلار در بازارهای داخلی، 24 هزار و 979 تومان بوده که در مقایسه با دیروز 172 تومان کاهش پیدا کرد. نرخ یورو هم با کاهش 245 تومانی نسبت به روز گذشته، 29 هزار و 609 تومان اعلام شد.

به گزارش کاماپرس، نرخ پوند هم 35 هزار و 46 تومان بوده که نسبت به سیزدهم تیرماه، 181 تومان افت داشت. قیمت لیر و درهم نیز تا ساعت 14 امروز برابر 2 هزار و 880 تومان و 6 هزار و 802 تومان بود.

پیش از انتخابات ریاست جمهوری کشور، بسیاری از فعالان اقتصادی با امید به نتیجه رسیدن اخبار مثبت برجامی در انتظار نتیجه انتخابات بودند و امید داشتند که اخبار مثبت برجام به نتیجه برسد، به همین دلیل بعد از انتخابات بازار ارز مقداری ثبات پیدا کرد.

دریان سفر امید

اما در حال حاضر، به ابهامات درباره سرانجام برجام اضافه شده که این موضوع بر چشم انداز فعالان، با احتمال افزایش نیافتن درآمدهای نفتی و آزاد نشدن منابع ارزی کشور، تاثیر منفی گذاشت.

به گفته یک فعال بازار ارز در صورت به نتیجه رسیدن اخبار مثبت برجامی، خریداران ارز فروشنده شده و واردکنندگان برای خرید ارز دست نگه می‌دارند. اختلاف قیمت‌ها در بازار آزاد و صرافی‌ها تقریبا ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان بوده و بازار متشکل ارزی هم قیمت‌های خود را بالا برده تا این فاصله زیاد نشود که دلالان از این وضعیت سوءاستفاده کنند. اما با این وجود همچنان تقاضا برای ارز وجود دارد.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز