تعطیلی تهران ؛ خواست اکثریت نخبگان

بیشترین آمار مرگ و میر کرونا مربوط به پایتخت است، آماری که باعث شده حالا خیلی از نخبگان خواهان تعطیلی تهران باشند.
به گزارش کاماپرس، تعداد مبتلایان به کرونا و به دنبال آن تعداد مرگ و میر در ایران و به خصوص در تهران روز به روز بیشتر می شود. خیلی ها معتقدند محدودیتهایی که تا کنون اعمال شده، کارساز نبوده و باید مثل بیشتر کشورهای جهان شهرهای بزرگ تعطیل شوند و محدویتها خیلی جدی تر و با نظارت بیشتری اعمال شود.
روزنامه همشهری هم با توجه به این شرایط یک نظر سنجی انجام داده است . این روزنامه در یک نظرسنجی از فعالان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، شهری، فرهنگی، زیست بوم و ورزشی 4 گزینه را مطرح کرده است: «1-تعطیلی دوهفته‌ای تا یک ماه برای قطع زنجیره شیوع در نقاط قرمز 2-محدودیت شدید به معنی منع رفت و آمد و تجمع بدون تعطیلی با مراقبت و نظارت و برخورد انتظامی و نظامی 3-ادامه رویه فعلی با دورکاری 50درصدی کارمندان و 4-در شرایط تحریم اعمال محدودیت و تعطیلی به نفع اقتصاد نیست.»
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

85 نخبه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، شهری، فرهنگی و ورزشی در نظرسنجی همشهری شرکت کردند که 71نفر آنها یکی از 4 گزینه مطرح شده در این نظرسنجی را به‌طور قطعی به عنوان پیشنهاد مطرح کردند. طبق آرای 71 فعال حوزه‌های مختلف 38نفر گزینه اول را برگزیدند؛ 14 نفر گزینه دوم را انتخاب کردند؛ 10‌نفر گزینه سوم را مناسب دانستند و 9 نفر نیز گزینه‌4 را برای شرایط فعلی ترجیح داده‌اند.

آریاک سفر

طبق این آرا، اکثریت شرکت‌کنندگان یعنی 53درصد خواستار تعطیلی تهران شدند؛ 20 درصد پیشنهاد محدودیت شدید را مناسب دانسته‌اند؛ 14درصد ادامه روند فعلی را به عنوان نسخه پیشنهادی مطرح ساختند و 13درصد نیز ترجیح می‌دهند باتوجه به شرایط اقتصادی هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد. نگاه به رای کارشناسان در حوزه های مختلف هم جالب توجه است؛ مثلا در بین سیاسیون (13نفر که نظر داده اند) بیشترین تشتت رای وجود دارد، تاجایی که 6نفر موافق تعطیلی هستند و 4نفر اعلام کرده اند که هیچ گزینه ای را انتخاب نمی کنند. جالب است بدانید که در بین 10نخبه فرهنگی شرکت‌کننده درنظر‌سنجی فقط یک نفر موافق تعطیلی تهران است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز