قیمت خودرو 25 درصد گران می شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بر اساس مصوبه شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند در سه‌ماهه سوم سال، تا ۲۵ درصد قیمت محصولاتشان را بالا ببرند.آیا این افزایش قیمت اتفاق می افتد؟
به گزارش کاماپرس، اردیبهشت ماه گذشته شورای رقابت تصویب کرد خودروسازان مطابق با نرخ تورمی بخشی که بانک مرکزی اعلام می کند، می توانند در ۳ ماهه سوم سال ،۲۵ درصد افزایش قیمت داشته باشند.
طبق این دستور العمل قیمت گذاری خودرو مصوب شورای رقابت، هر سه ماه یکبار قیمت انواع محصولات داخلی متناسب با نرخ تورم بخشی که از بانک مرکزی اعلام می‌شود تغییر می کند.

قیمت خودرو چقدر زیاد می شود؟

به گزارش تسنیم در 3 ماهه سوم امسال خودروسازان با ارائه هزینه های تولید درخواست افزایش قیمت ها را به وزارت صنعت ارائه کردند و متولی بخش صنعت هم ایدرو را مسئول نظارت بر صنعت خودرو معرفی و در نهایت این بخش با برگزاری جلساتی با حضور خودروسازان و شورای رقابت تجدید نظرها را بر تغییرات قیمتی خودرو در 3 ماهه سوم امسال تصویب کرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

در این توافقات خودروساز مطابق با نرخ تورمی بخشی که بانک مرکزی اعلام کرده مجاز به افزایش حداکثر 25 درصدی در قیمت ها است . البته نحوه اجرایی شدن این موضوع با خودروسازان است چراکه می توانند در برخی از محصولات این افزایش قیمت را اجرایی نکرده یا به صورت چند مرحله اجرایی کنند.

آخرین صورت‌های مالی نشان می دهد سه خودروساز بزرگ کشور در نیمه اول امسال زیان ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی را در تولید تجربه کرده‌اند که در مجموع زیان انباشته آنها به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. حالا باید منتظر ماند و دید با توجه به این اعداد و ارقام خودروسازان قیمت هر خودرو را چقدر افزایش می دهند. البته ناگفته نماند با همین قیمتهای روز بازار خودرو، بسیاری از فروشندگان از رکود و خواب بازار می گویند. شاید این افزایش قیمتها یک تکانی به بازار بدهد شاید هم باعث شود رکود بیشتر از قبل شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز