ریزش۲۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی

نوسان های منفی دلار در هفته گذشته بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده به نحوی که علاوه بر خودروهای داخلی ، خودروهای خارجی نیز با افت سنگین مواجه شده اند.

به گزارش کاماپرس، قیمت خودرو مدتهاست در بازار واقعی نیست و هجوم تقاضا برای تبدیل ریال به یک کالای سرمایه ای موجب شده قیمت خودرو تا این حد بالا برود. حال اگر ریال دوباره قدرت بگیرد قطعا تقاضا برای خودرو به شدت کاهش می یابد و خودرو از حالت یک کالای سرمایه ای به کالایی مصرفی تبدیل می شود که تقاضا و قیمت آن منطقی تر خواهد شد.

این اتفاقی است که هفته گذشته تا حدودی افتاد و وقتی ریال در برابر دلار تقویت شد، قیمت خودرو نیز شروع به کاهش کرد و در برخی موارد افت قیمت خودروها بسیار سنگین بود.

این در حالیست که به گفته کارشناسان و فعالان بازار خودرو کاهش 40 درصدی قیمت کاذب خودروهای خارجی در صورتی  اتفاق می افتد که دلار به مرز 18 تا 20 هزار تومان ریزش کند .

«نعمت‌الله کاشانی» نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو این عقیده را مورد تایید قرار داده و در ادامه افزوده است : قیمت‌های غیر واقعی بازار خودرو باعث شده که افراد قیمت ها را به دلخواه خود افزایش دهند و همین امر حبابی در بازار خودروهای خارجی ایجاد می شود.

آریاک سفر

بنا به اعلام اقتصاد نیوز، وی به کاهش قیمت‌ها از ابتدای هفته گذشته اشاره کرد و گفت: ریزش ۱۰ تا ۱۵ میلیونی قیمت خودروهای داخلی، افت تا ۵۰ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی و کاهش بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی که از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود، در روزهای پایانی هفته با شدت بیشتر ادامه یافت.

دلالان بازار خودرو در انتظار زیان باشند

کاشانی خاطرنشان‌کرد: کاهش‌ها متناسب با فروریختن قیمت دلار اتفاق افتاد، به‌طوری که در اواخر هفته هیچ فروشنده‌ای حتی حاضر به اعلام قیمت نبود.

‌در چنین فضایی، به خریداران هم توصیه می‌شود خرید خود را به تعویق بیاندازند، هرچند حدود سه ماه است که در عمل بازار قفل بوده و در رکود کامل است.

 

این مقام صنفی پیش‌بینی‌کرد: با کاهش بیشتر نرخ ارز که کارشناسان اقتصادی معتقدند تا حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان اتفاق خواهد افتاد، شاهد تخلیه حباب قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود. نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت گفت: مادامی که نرخ دلار روند کاهشی داشته باشد، قیمت اتومبیل نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: بازار فعلی برای افرادی که به قصد کسب سود به خرید خودرو دست زده بودند، به هیچ عنوان جالب نیست و باید منتظر ضرر باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ریزش۲۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز