​حباب سکه چقدر است؟

حباب سکه همچنان ادامه دارد. ربع دارای بیشترین و نیم سکه کمترین حباب را دربازارامروز (سه شنبه) دارند.

قیمت نیم سکه با قیمت دیروز دلار در بازار و قیمت اونس جهانی یک میلیون و 100 هزار تومان از ارزش ذاتی بالاتر است. حباب قیمتی ربع سکه نیز حباب بیش از دو میلیون تومانی با قیمت کنونی طلا است.

به گزارش کاماپرس، حباب سکه پدیده ای است که موجب می شود قیمت اسمی سکه از قیمت ذاتی آن فاصله بگیرد، قیمت طلای جهانی  و نرخ دلار در بازار بر میزان حباب سکه تاثیر می گذارد.

 قیمت دلار 45 هزار تومانی در ربع سکه

حباب قیمتی ربع سکه بیش از دو میلیون تومان است و با قیمت کنونی طلا، این قطعه نیازمند قیمت دلار عجیب و غریبی است.

آریاک سفر

اگر قیمت طلای جهانی در سطح 1866 دلار کنونی باقی ماند حباب قیمت سکه در شرایطی صفر می شود که نرخ دلار به سطح 45 هزار تومان برسد. این متغیر نشان می دهد خرید ربع سکه در شرایط کنونی نیازمند ریسک بالایی است.

شبیخون قیمت طلا به بازار سکه

قیمت سکه تا دیروز چشم امید به بازار طلا نیز داشت، انتظار افزایش در بازار جهانی نیز بالا بود. گرچه با قیمت های صعودی دیروز نیز حباب سکه تمام در محدوده یک میلیون تومان بود اما حرکت طلا و نوسان نرخ دلار معامله گران را برای حفظ قیمت ها در سطوح کنونی امیدوار نگه داشته بود.

اما بازار سکه در حالی امروز به استقبال معاملات می رود که طلای جهانی بعدازظهر دیروز دچار شبیخون شد.

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار طلا سرمستانه از پیروزی بایدن و سیاست های انبساطی سودای فتح مجدد قله دو هزار دلار را داشت اما ظرف نیم ساعت قصر طلا دگرگون شد.

بعدازظهر دیروز اعلام شد آزمایش واکسن کرونا با اثر 90 درصد موفقیت آمیز بوده است. همین خبر طلا را دچار نوسانی کرد که در هفت سال گذشته بی سابقه بود.

قیمت اونس از میانه کانال 1900 تا نزدیک 1850 دلار سقوط کرد با این سقوط پیش بینی می شد معاملات سکه نیز دچار شوک شود اما عجیب معامله گران در پشت خطی معکوس عمل کردند. در حالی که با قیمت طلای دیروز و قیمت بسته شده دلار ارزش ذاتی قیمت سکه کمتر از 12 میلیون تومان بود اما معامله گران سکه را در کانال 13 میلیون تومان نگه داشتند.

میزان ریسک معامله گران سکه در شرایط کنونی بسیار بالا رفته است. زیرا در هنگامه سقوط طلای جهانی فقط باید به نوسان نرخ دلار چشم داشته باشند که قیمت را در کانال 13 میلیون تومان حفظ کنند.

 

 

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز