یکی از پرسابقه‌ترین برندهای تولید کیک صنعتی را بشناسید

کیک‌ها، چه از نوع صنعتی و چه خانگی حضور پررنگی در عادت غذایی افراد بسیاری دارند. شرکت‌های تجاری متعددی روزانه میلیاردها محصولات خوراکی اعم از کیک‌های صنعتی را تولید می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع غذایی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اولین کلید برای تولید کیک صنعتی خوشمزه و مشتری‌پسند، آماده سازی دقیق خمیر است. زمان قبل از پخت و بعد از مخلوط کردن جهت آماده سازی قالب‌های کیک، برای خمیر بسیار مهم است که در ادامه به تمام این مراحل پرداخته می‌شود؛

از تولید کیک صنعتی تا بسته‌بندی

اکثر کیک‌های تجاری استاندارد از خمیر تهیه شده از آرد گندم، چربی، تخم مرغ، شکر، شیر، طعم دهنده‌ها، مواد نگهدارنده مانند دی اکسید گوگرد و عوامل افزایش دهنده همچون کربنات سدیم استفاده می‌کنند. مواد به روش خمیر آرد یا خمیر شکر ترکیب می‌شوند.

خمیر در یک میکسر تجاری مخلوط می‌شود. وقتی همه مواد با هم ترکیب شدند همزن به مدت ده دقیقه دیگر به مخلوط کردن ادامه می‌دهد تا هوا محبوس شود و کیک اصطلاحا ور بیاید. قالب پخت با یک لایه نازک روغن، اسپری می‌شود.

آریاک سفر

روغن از چسبیدن خمیر به قالب در طول فرآیند پخت جلوگیری می‌کند. درجه حرارت و رطوبت فر از مهمترین عوامل برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب است. جهت جلوگیری از ترک خوردن سطح کیک در فرآیند بالا آمدن اولیه، پوسته را با آب اسپری می‎کنند تا انعطاف پذیرتر شود.

بعد از پخت، کیک باید کاملا و با احتیاط خنک شود تا ریزش نکند. با سرد شدن کیک، رطوبت هوا را توسط پمپ‌های مکش قدرتمند خارج می‌کنند تا تراکم ایجاد نشود. بعد از خنک شدن کامل، کیک از قالب خارج شده و بسته بندی می‌شود تا برای حمل و نقل آماده شود. کیک باید قبل از بسته بندی کاملا خنک باشد در غیر این صورت تراکم ایجاد می‌شود و به محصول آسیب می‌رساند. بعد از تولید کیک صنعتی معمولا آن را در بسته بندی پلاستیک همراه با یک سینی مقوایی بسته بندی می‌کنند.

روغن گیاهی، رمز تولید کیک صنعتی درجه یک!

خمیر کیک به مقدار معینی هوا نیاز دارد زیرا هوای موجود در خمیر به بافت و حجم دادن آن کمک می‌کند. با این حال هوای بیش از حد حفره‌هایی از هوا ایجاد می‌کند که منجر به یک محصول نهایی با سوراخ‌های بزرگ و لایه‌های شکاف می‌شود.

البته چند راه ساده برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد؛ مهمترین آن‌ها، الک کردن مواد خشک به طور یکنواخت و باهم است. این کار باعث هوادهی خمیر می‌شود. اگر عامل مخمر یعنی بیکینگ پودر یا جوش شیرین به طور یکنواخت توزیع نشود احتمال تشکیل حفره بسیار است. استفاده از روغن گیاهی یا کانولا به جای کره، بیشتر توصیه می‌شود. ضمن آن‌که چربی بالای کره باعث تولید حباب‌های هوای بیشتری می‌شود، تاثیرات مخربی بر سلامتی بدن نیز می‌گذارد.

بنیس؛ پرسابقه در تولید کیک صنعتی

کیک‌های کارخانه‌ای که در مراکز تولید کیک صنعتی طبخ و بسته‌بندی می‌شوند، انواع بسیار مختلفی از طعم‌ها و مدل‌ها را در بازار دارند تا به عنوان میان وعده‌ی مناسب در کنار یک نوشیدنی گرم یا سرد سرو شوند.

کارخانه بنیس با تولید انواع بیسکویت، شکلات، کاپ کیک، کلوچه و کیک‌های لایه‌ای نیاز مشتریان خود را تامین می‌کند. کیک براونی، مینی رول روکش‌دار، کیک سوترول بخشی از محصولات شرکت است. وزن و ترکیبات هر محصول در وبسایت بنیس بارگزاری می‌شود.

بنیس جهت حمایت از اقتصاد ایران، بیش از 70 درصد از مواد اولیه را به تولیدکنندگان داخلی و دارای محصولات باکیفیت، سفارش می‌دهد. این کارخانه مدعی است انواع آزمایش‌های دوره‌ای مانند تست میکروبی، بررسی خطوط تولید و… را مکررا مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بنیس برای وگان‌ها نیز محصولاتی تولید می‌کند.

شکلات‌های تخته‌ای کاملا گیاهی این کارخانه، بدون افزودن شیر و تخم مرغ ساخته می‌شوند. کارخانه بنیس با عرضه پودر کیک در بازار، سلیقه مشتریانی که تمایل دارند تجربه پخت یک کیک گرم و لذیذ را داشته باشند در نظر گرفته است. پودر کیک‌های بنیس با چهار طعم متفاوت قابل سفارش هستند.

بنیس با ایجاد فضای کار در محیط‌های بومی، درصدد فراهم کردن زیرساخت‌های مهاجرت معکوس است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه‌بر وبسایت به صفحات اینستاگرام، توییتر، لینکدین و واتس‌اپ بنیس مراجعه کنند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : بنیس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز