یوان جایگزین دلار می شود؟

لست سکند

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد، چین که قدرتی نوظهور است  قصد از بین بردن بارزترین و پایدارترین نشانه‌های هژمونی 75 ساله ایالات متحده در خاورمیانه را دارد.

به گزارش کاماپرس، تصور شگفت‌آوری که وجود دارد این است که در پی معرفی یوان نفتی، سهم دلارهای نفتی سقوط کند و سیستم مالی ایالات متحده ضعیف شود. اما محافل دولتی ریاض، ابوظبی، شهر کویت یا دوحه معتقدند دلار ماندگار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

با آنکه شی جین پینگ به عربستان سفر کرد اما همچنان رویکرد مانند قبل خواهد بود و بلومبرگ نیز اشاره کرده که حتی یک مقام رسمی به طور جدی از یک ارز جدید در ترکیب ارزی صحبت نکرده است.

از دیگر دلایل وابستگی کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه به دلار می‌توان به وابستگی اکثر ارزها به دلار آمریکا اشاره کرد زیرا کشورها برای حمایت از ارزهایشان نیازمند ورود دائمی دلار هستند. این نوع پس‌اندازها در حساب‌های دلاری حفظ می‌شود، به همین سبب کشورهای خاورمیانه حساب‎های دلاری خود را قوی نگه می‎دارند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش منتشر شده در اقتصادنیوز، تحریم‌های نفتی آمریکا به نفع پترویوان است. ایالات متحده کشورهای ونزوئلا، ایران و روسیه را تحریم کرده است و این شرایط راهی جز پرداخت‌های جایگزین مانند یوان را باقی نمی‌گذارد.

بررسی لیبی در دهه 1990 و عراق نشان می‌دهد که این موارد به دلار آسیبی وارد نکرده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز