حواله یوان به چین

چین دومین افتصاد بزرگ دنیا است و تجارت ایران و چین در 9 ماهه ابتدایی سال میلادی 2022 با رشد 11 درصدی همراه بود و به 14 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید. مبادلات تجاری ایران و چین سبب شده تا حواله پول به چین بیش از پیش افزایشی شود. ارسال پول به چین روش‌های مختلفی دارد که هر فرد به میزان کسب‌وکار یا مقدار تراکنش می‌تواند هر کدام از آنها را انتخاب کند.

یکی از مجموعه‌های حواله یوان ، بازرگانی آسان تجارت است که کاماپرس در ادامه خدمات این شرکت را توضیح خواهد داد؛

بازرگانی آسان تجارت از 10 سال پیش فعالیت خودر را به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان خدمات جامع بازرگانی آغاز کرد. این شرکت در کشورهای ایران، چین و آلمان ارائه خدمت می‌کند که از خدمات این مجموعه می‌توان به واردات، صادرات، ثبت سفارش، عقد قرارداد، انتقال ارز، ارائه حساب ارزی و غیره اشاره کرد.

واردات از کشور چین، واردات از کشور آلمان، واردات از کشور ترکیه، واردات از کشور امارات، حمل‌ونقل دریایی، هوایی و زمینی، ترخیص کالا و همچنین حواله یوان به چین از خدمات بازرگانی آسان تجارت به شمار می‌رود.

روش های حواله یوان به چین

حواله یوان به چین روش‌های مختلفی دارد که هر فردی برای انتقال این حواله و بسته به نوع کسب‌وکار می‌تواند از روش موردنظر استفاده کند.

آریاک سفر

1- یکی از روش‌های انتقال، استفاده از سرویس NEAT است که حساب‌های تجاری و کارت‌های شرکتی را ارائه می‌کند. کسب‌وکارها با استفاده از این سرویس می‌توانند امور مالی خود را مدیریت کنند، کسب‌وکار را در هنگ‌کنک ترکیب کنند و برای ارسال یا دریافت پول در سطح بین‌الملل از این سرویس استفاده کنند. برای استفاده از سرویس کافیست حساب NEAT ایجاد شود و به گیرنده پول ارسال کرد. NEAT این امکان را می‌دهد که افراد بتوانند حواله انواع ارزها همچنین حواله یوان به چین را انجام دهند.

2- دیگر روشی که بیشتر کسب‌وکارهای کوچک از آن استفاده می‌کنند روش سپرده است. در این روش شخص سومی میان خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد و مبلغ پرداختی نزد وی به صورت امانی می‌ماند. هنگامی که خریدار، کالا را دریافت کرد و رضایت داشت پول امانی به فروشنده داده می‌شود. این نوع حواله به صورت گسترده و بین‌المللی صورت نمی‌گیرد. کامزد این روش ALIPAY ESCROW حدود 5 درصد از کل تراکنش خواهد بود.

3- نقل‌وانتقالات بین‌المللی را می‌توان یک راه ساده اما پرریسک برای حواله یوان به چین دانست. این نوع حواله به تلگرافیک یا پرداخت T/T نیز معروف است. این نوع مبادله به شبکه سوئیفت متکی است که برای تسهیل تراکنش‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند. البته این روش کمی خطر دارد. ریسک‌های این روش را می‌توان عدم ارائه اسناد بدون دریافت وجه توسط فروشنده و واریز وجه بدون دریافت کالا و اسناد توسط خریدار اشاره کرد.

4- استفاده از آژانس‌های تامین منابع شخص ثالث نیز یکی دیگر از روش‌های حواله یوان به چین است. این آژانس‌ها خطر را برای هر دو سوی معامله کاهش می‌دهند و سعی دارند ارتباط آسان‌تر شود. در صورتی که کالا آسیب دیده باشد نمایندگی، کالا را رد می‌کند و وجه سپرده به خریدار برگشت داده خواهد شد. البته این خدمات هزینه قابل توجهی دارد و 5 درصد بیشتر از هزینه معمولی است.

5- اعتبار اسنادی یا LC نیز روش دیگری است که بانک‌ها صادر می‌کنند. در این روش تضمین می‌شود که در صورت رعایت شرایط و ضوابط تامین‌کنندگان مبلغی را دریافت کنند. این اسناد به سبب آنکه اطمینان از پرداخت خریدار دارد، خطر را برای تامین‌کنندگان کاهش می‌دهد. این روش برای تراکنش‌های بیش از 50 هزار دلار محبوب به شمار می‌رود زیرا هزینه بالایی دارد.

چگونه انتقال پول به چین به صرفه تر صورت گیرد؟

نکاتی همچون استفاده از سرویس انتقال پول آنلاین، بررسی قوانین ارز چین، بررسی نرخ و هزینه‌های انتقال، استفاده از روش‌های ارزان انتقال، ارسال پول به حساب بانکی، کمک گرفتن از موسسه پرداخت واطلاع از هزینه‌های غیرمنتظره سبب می‌شود تا ارسال پول به چین به صورت به‌صرفه‌تری صورت گیرد.

آسان‎ ترین روش برای انتقال پول به چین

اما در این میان و با وجود روش‌های مختلف، کمک گرفتن از شرکت‌های باتجربه حرفه‌ای‌ترین روش خواهد بود. شرکت آسان تجارت با بیش از 10 سال سابقه در زمینه انتقال حواله یوان به چین را می‌توان یکی از این شرکت‌ها دانست که متقاضیان را برای حواله در ایران راهنمایی خواهد کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : آسان تجارت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز