یارانه 1401 همان 45 هزار تومان ماند؛ منبع مالی کافی وجود ندارد

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، اعلام کرده که مبلغ یارانه سال 1401 همان 45 هزار تومان است، چون منبع مالی برای افزایش میزان یارانه وجود ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، زارع بیان کرده که دولت در لایحه بودجه سال 1401 مبالغی را برای ارز ترجیحی دارو و گندم در نظر گرفته که این امر باعث شده تا منابع مالی کافی برای افزایش مبلغ یارانه نقدی وجود نداشته باشد. به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، مبلغ یارانه از محل گندم و سایر کالاهای اساسی به مردم پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیش از این اخبار غیرموثقی درباره افزایش مبلغ یارانه تا 110 هزار تومان مطرح شده بود. حتی برخی از افراد خبر از ارائه کارت نان در سال 1401 داده بودند که تا حد ممکن از اقشار ضعیف جامعه در برابر تورم به وجود آمده حمایت شود، اما سخنگوی کمیسیون تلفیق همه این موارد را رد کرد.

ثبت نام مجدد برای دریافت یارانه

همچنین زارع بیان کرده افرادی که یارانه آن‌ها قطع شده و مدتی است که مبلغ 45 هزار و 500 تومان به حساب آن‌ها واریز نمی‌شود، باید مجددا برای دریافت این مبلغ نام نویسی کنند. به همین منظور اشخاص متقاضی باید دوباره به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام را انجام دهند.

دولت در لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارائه داده بود، ارز 4 هزار و 200 تومانی را حذف کرده بود. زیرا به نظر هیئت اقتصادی دولت، این ارز نه تنها مشکلی از اقتصاد کشور حل نکرد بلکه به افزایش تورم هم دامن زد و زمینه رانت خواری را افزایش داد. اما مجلس با حذف این نوع ارز مخالفت کرده و خواهان اختصاص مجدد این ارز به کالاهای اساسی است. همین موضوع امکان افزایش یارانه نقدی را از بین برد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز