کارت یارانه از سال آینده بین مردم توزیع می شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

هادی سبحانیان، معاون وزیر اقتصاد، اعلام کرده که تا پایان سال جاری کارت اعتباری و یارانه‌ای آماده خواهد شد و به منظور واریز یارانه در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سبحانیان معتقد است که با وجود کارت‌های اعتباری مسیر برای حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور هموار خواهد شد. طبق آخرین اخبار مجلس موافق حذف یکباره ارز 4 هزار و 200 تومانی نیست و تصمیم دارد که ارز ترجیحی به میزان 9 میلیارد دلار را در بودجه سال آینده لحاظ کند. اما هنوز این تصمیم قطعی نشده و به مرحله تصویب نرسیده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته سبحانیان، ارز ترجیحی تقریبا مشکلی را در کشور برطرف نمی‌کند. معاون وزیر اقتصاد بر این عقیده است که این شیوه تخصیص ارز روی شرایط کشور غیرموثر به نظر می‌رسد. در واقع اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی نه تنها مانع از افزایش قیمت‌ها و بهبود وضعیت اقشار کم درآمد نشد، بلکه زمینه رانت بیشتر و تورم پایدار را در کشور به وجود آورد.

ارز 4 هزار و 200 تومانی و مشکلات مربوط به آن

در صورتی که 9 میلیارد دلار مورد نظر مجلس از ذخایر بانک مرکزی تامین نشود و کسری بودجه به وجود نیاورد، اثر تورمی نخواهد داشت. اما اگر برنامه این است که این منابع از محل ذخایر بانک مرکزی فراهم شود و شرایط دیگری برای تامین آن نیست، قاعدتا این مسئله به کسری بودجه دامن خواهد زد.

این مقام مسئول بیان کرده که حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی نه تنها باعث افزایش حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه خواهد شد بلکه در زمینه افزایش تولیدات هم موثر خواهد بود. یعنی این شیوه باعث خواهد شد تا شرایط تولید برخی محصولات اساسی مثل دانه‌های روغنی هم بهبود پیدا کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز