یارانه جدید نقدی و بن خرید برای تمام مشمولان یارانه 45500 تومانی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از تخصیص یارانه جدید در قالب بسته حمایت معیشتی و به صورت بن خرید و یارانه نقدی در سال آینده – سال 1400 – به تمام دریافت کنندگان یارانه نقدی – 45500 تومانی – خبر داده است.

به گزارش کاماپرس، بعد از ناکام ماندن مجلس در ارائه یارانه کالای اساسی به مردم در سالجاری ، نمایندگان تغییر نظام یارانه ای کشور را در سال آینده با جدیت پیگیری می کنند.

مجلس امسال مصوب کرده بود در نیمه دوم سال – از ابتدای مهرماه – یارانه کالای اساسی به 60 میلیون نفر از اقشار جامعه تخصیص داده شود اما دولت این یارانه را به یارانه 100 هزار تومانی و 120 هزار تومانی کرونا تغییر ماهیت داد و پرداخت آن را نیز به 34 میلیون نفر محدود کرد.

26 میلیون جامانده از دریافت کمک معیشتی اعتراض های فراوانی انجام داده اند اما این اعتراض ها به جایی نرسیده است و به نظر می رسد پرونده افزایش یارانه ها در سالجاری را باید بسته شده بدانیم ، گرچه مجلسی ها نیز بعد از ناکام ماندن طرح آنها توسط دولت، بیکار ننشسته اند و با جدیت به دنبال تغییر در وضعیت پرداخت یارانه ها در سال آینده هستند.

تمام دریافت کنندگان یارانه نقدی ، یارانه جدید می گیرند

آریاک سفر

بر اساس آخرین اخبار، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 از بسته معیشتی این کمیسیون برای مردم در قالب بودجه سال 1400 خبر داده است. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در این باره گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه‌ای را برای تخصیص یک بسته جبرانی معیشتی در قالب لایحه بودجه 1400 برای مردم در دستور کار دارند. به گفته حاجی دلیگانی، این بسته جبرانی معیشتی در حال حاضر در دست بررسی های کارشناسی است تا بعد از رفع ایرادات در صحن کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گیرد.

نکته مهمی که این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 به آن اشاره داشته این است که برخلاف طرح های قبلی که افرادی فراوانی از اقشار کم درآمد را نادیده می گرفتند این طرح جامعیت و پوشش دهی فراوانی دارد به گونه ای که براساس این برنامه تمام افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند مشمول دریافت بسته جبرانی معیشتی می‌شوند.

شایان ذکر است تعداد افرادی که در حال حاضر یارانه نقدی – 45 هزار و 500 تومانی – را دریافت می کنند بیش از 70 میلیون نفر برآورد می شود.

پرداخت بسته جبرانی معیشتی به صورت بُن کارت خرید و  نقدی

بنا به اعلام فارس، حاجی ‌دلیگانی در تشریح برخی جزئیات این طرح گفته است: براساس این برنامه بسته جبرانی معیشتی به صورت پلکانی و در سه بخش یا به صورت نقدی و یا به صورت بن کارت خرید به مردم پرداخت می‌شود و اعتبار آن از محل آزادسازی قیمت انرژی تأمین می‌شود که مبلغ آن بیش از 370 هزار میلیارد تومان است.

تخصیص سهمیه بنزین به تمام اعضای خانوار  

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات در دستور کار کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 ، بحث تخصیص سهمیه بنزین براساس تعداد اعضای خانوار است که افرادی هم که خودرو ندارند یارانه آن را دریافت کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

اخبار پربازدید امروز را بخوانید: 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “یارانه جدید نقدی و بن خرید برای تمام مشمولان یارانه 45500 تومانی

  1. یه کارگر بازنشسته گفته:

    همونیکه تیرماه تصویب کردند هنوز تو گلومون گیر کرده!!!!…لطف کنن یارانه به اسم مردم به ثرتمندانه ندن که باعث افزایش قیمتها بشه …همین کافیه!!!

  2. امیر گفته:

    جامانده از یارانه ها که اسم انصراف دهنده برایشان گذاشتند چه میشود . من خودم یکی از این جا مانده ها هستم که احتیاج خیلی زیادی به یارانه که حق مسلم من و خانواده ام از بیت المال است دارم و به علت مشکلی که داشتم نتوانستم در موعدی که تعیین کرده بودند ثبت نام کنم و یارانه خودم و خانواده ام قطع شد بعد از آن به هر کجا رفتم جواب ندادند . من هر کس در هر مقامی که باشند را اگر به آن دنیا اعتقاد دارند مشمول ذمه میدانم .

  3. محمد صدیق مفاخری گفته:

    با سلام چرا یارانه معیشتی به ما که یک خانواده 5 نفره هستیم نمی دهند باید به کی بگیم تمام اجناس وخوارکی ده برابر شده است به کسی که بکار است وخونه نشسته میدهند ما که کار میکنیم 3م میگیریم نمی دهند با این روال دیگر مردم هم سر کار نروند تا بهشان یارانه معیشتی تعلق بگیرد.

  4. رضا گفته:

    یادحرف شهرام خان جزایری میافتم که یک بارگفته بودمن یک میلیون دویست پنجاه هزارتومن درهرماه به مردم پرداخت خواهم کرد…..البته درصورت رییس جمهورشدنم……

  5. حسین معرفتیان گفته:

    بنده هیچ بیمه‌ای ندارم بیکار هستم سه دانشجو دارم چرا معیشتی صدهزار تومانی نگرفتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز