دلار در شیب ارزانی / ثانیه شماری سقوط دلار همزمان با نزدیک شدن تحلیف بایدن

قیمت دلار آمریکا امروز چهارشنبه 24 دی ماه 1399 در بازار آزاد – بازار غیررسمی ارز – با کاهش 200 تومانی مواجه شد و به 24 هزار و 700 تومان رسید. این خبر درحالی از سوی رسانه ها منعکس شده که جو بازار نزولی است و انتظار سقوط  بیشتر نرخ دلار می رود.

به گزارش کاماپرس، نزدیک شدن به زمان تحلیف بایدن بازار ارز را در ایران وارد فاز نزولی کرده و گرچه عده ای از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار معتقدند دلار کشش کاهش قیمت بیشتر را ندارد و به نوعی تحلیف بایدن را پیش خور کرده است اما نوسان های نزولی قیمت در این بازار به خوبی قابل مشاهده است.

در روزهای آینده وضعیت سیاسی کشور از نظر بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها و به طور کلی تحولات پیش رو ممکن است به گونه ای پیش رود که به راه افتادن موج جدیدی از فروش دلارهای خانگی منتهی شود و این امر معامله گران بازار را از پذیرش ریسک خرید دلار باز می دارد.

در واقع معاملات کنونی دلار به معاملات فوری تغییر جهت داده و نوسان گیری های معامله گران بسیار محدود و به صورت ساعتی است. به بیان دیگر اغلب دلالان ارز تا مشتری از آنها دلار طلب نکند اقدام به خرید نمی کنند و واسطه های بازار ارز نگهداری ذخیره قابل توجه اسکناس دلار را به صلاح نمی دانند.

آریاک سفر

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، نرخ دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۴,۷۰۰ (بیست و چهار هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۸۱ درصدی داشته است.

برخلاف اسکناس آمریکایی پول واحد اروپایی (یورو) در بازار آزاد امروز با افزایش ۰.۴۸ درصدی، از ۳۰,۲۶۰ (سی هزار و دویست و شصت ) تومان به ۳۰,۴۰۷ (سی هزار و چهارصد و هفت) تومان رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز